Tiedote: PALLOLIITTO JA POLAR YHTEISTYÖHÖN

Suomen Palloliitto (SPL) ja Polar Electro Finland Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tavoitteena on kehittää suomalaista jalkapalloa kohti kansainvälistä huippua.

Polarin ja Palloliiton yhteisenä pyrkimyksenä on vahvistaa pelaajakehitystä, tukemalla maajoukkuetoimintaa ja valmentajakoulutusta.

– Tämä on ensimmäinen merkittävä joukkuelajin kanssa solmittu yhteistyösopimus kotimaassa. Olemme iloisia siitä, että voimme olla tukemassa suomalaisen jalkapalloilun kehitystä, sanoo Polar Electro Finlandin Maajohtaja Mika Hämäläinen.

Polarilla on kansainvälisesti vankka kokemus jalkapallon valmentamisen teknisen tukemisen parista. Huippujalkapalloilussa yksilön fyysiset ominaisuudet korostuvat entisestään ja sen vuoksi valmentajat ja tukihenkilöt tarvitsevat luotettavia työkaluja harjoittelun analysointiin.

– Monet menestyneet maajoukkueet ja esimerkiksi yli puolet Englannin Valioliigajoukkueista käyttää joukkueurheiluun kehitettyä Polar Team2 -sykkeen-mittausjärjestelmää harjoittelun analysoinnin apuvälineenä, kertoo Sports Marketing Manager Toni Roponen.

Teknologiaosaaminen strategian tueksi

Polarin kehittämä huipputeknologia tukee osaltaan Palloliiton uutta strategiaa, jossa yksilön kehitys otetaan vahvemmin huomioon.

Palloliiton huippujalkapallojohtaja Petri Jakosen mukaan yksilökeskeinen valmennusfilosofia ja suomalaisen jalkapalloilun nostaminen kansainväliselle tasolle tarvitsee tuekseen parhaat mahdolliset valmennuksen apuvälineet.

– Suunnitelmallisen ja pitkäaikaisen yhteistyön tavoitteena on tukea pelaajia päivittäisessä harjoittelussa ja saada luotettavaa mitattua tietoa esimerkiksi levon ja treenin suhteesta, Jakonen selvittää.

Mika Hämäläinen
Maajohtaja
Polar Electro Finland Oy

Toni Roponen
Sports Marketing Manager
Polar Electro Oy
p. 040 730 54 13

Petri Jakonen
Huippujalkapallojohtaja
Suomen Palloliitto ry
p. 050 533 36 00

Polar
Vuonna 1977 perustettu Polar Electro kehitti ensimmäisen langattoman sykemittarin. Siitä lähtien Polar on ollut johtava sykemittareiden ja urheiluinstrumenttien valmistaja ihmisen fysiologian ja suorituskyvyn syvällisen ymmärryksen ansiosta. Läheinen yhteistyö urheiluinstituuttien ja alan muiden toimijoiden kanssa on tehnyt yrityksestä laajasti tunnetun edelläkävijän sykemittareiden sekä sykkeeseen perustuvien harjoitteluratkaisujen parissa.

Polar Electro Oy:n pääkonttori sijaitsee Kempeleessä. Yritys toimii kansainvälisesti yli 80 maassa ja sen tuotteita myydään yli 35 000 myyntipisteessä maailmanlaajuisesti. Polar Electro Finland Oy, Polar Electro Oy:n tytäryhtiö, tarjoaa asiakkailleen myynnin, markkinoinnin, jakelun ja jälkimarkkinoinnin tukea Suomessa. Polar Electro Finland Oy:n pääkonttori sijaitsee Vantaalla.

Palkitut Polar-harjoitustietokoneet ovat markkinoiden suosituimpia ympäri maailmaa. Nähdäksesi kuinka tuotteemme ja palvelumme voivat auttaa sinua saavuttamaan harjoitustavoitteesi ja kuinka voit tehdä omasta kuntoilustasi menestystarinan, lue lisää www.polar.fi/fi

Suomen Palloliitto

Suomen Palloliitto ry - Finlands Bollförbund rf on perustettu 1907. SPL vastaa maamme kaikesta jalkapallotoiminnasta ja sen kehittämisestä. Suomen Palloliittoon kuuluvissa noin
1 000 jäsenseurassa on lähes 115 000 rekisteröityä pelaajaa, joista yli 25 000 on tyttöjä ja naisia. Suomen Palloliitto on harrastajamäärältään Suomen suurin urheilun lajiliitto.