TOIMITTAJA MAUNO AHOSEN HAASTE SUOMALAISEN SENIORITYÖN PUOLESTA

Vanhuus Rokkaa hyväntekeväisyyskonserttien kulisseissa tapahtuu, kun vanhuus Rokkaa konserttien juontaja Mauno Ahonen (Heikki Silvennoinen) on huolestunut suomalaisen vanhustyön tilasta ja tulevaisuudesta. Mauno ei luonnollisesti tunne itseään kovin vanhaksi, mutta on huolestunut kollegoittensa, sekä koko Suomen kansan puolesta tästä ajankohtaisesta ja tärkeästä asiasta.

Suomalainen seniorityö tarvitsee näin vaikeina aikoina konkreettista tekemistä ja tukitoimenpiteitä, jotta me kaikki voisimme elää arvokkaan vanhuuden.

Toimittaja Mauno Ahonen haastaa nyt kaikki Suomen yritykset ja kansalaiset mukaan talkoisiin arvokkaamman vanhuuden puolesta.

Mauno Ahosen haasteen voi katsoa www.facebook.com/vanhuusrokkaa tai www.vanhuusrokkaa.fi

Vanhuus Rokkaa ilmiön suojelija on Sosiaali- ja terveysministeri Paula Risikko.

Vanhuus Rokkaa –hyväntekeväisyyskonsertit järjestetään maaliskuussa 2012 seuraavasti:

14.3     Keskiviikko                 Oulu                Teatria

21.3     Keskiviikko                 Lahti                Sibeliustalo

22.3     Torstai                        Jyväskylä         Paviljonki

27.3     Tiistai                         Tampere           Tamperetalo

28.3     Keskiviikko                 Kuopio              Musiikkikeskus

29.3     Torstai                        Helsinki             The Circus

Konserteissa esiintyvät Erin, Mikko Kuustonen, Arttu Wiskari, Anssi Kela, Jonna Tervomaa, Pelle Miljoona, Tumppi Varonen, Vanhuus Rokkaa housebändi Hampaattomat sekä juontajina Mauno Ahonen (Heikki Silvennoinen) ja Mirita Saxberg. Esiintyjät vaihtelevat paikkakunnittain. Konsertit tuotetaan yhteistyössä Akun Tehtaan kanssa.

Vanhuus Rokkaa – konserttilipun voi ostaa Lippupisteen, Lippupalvelun, Lipputoimiston ja Tiketin toimipaikoista. Lippujen hinta on 29 euroa + lipunmyyntikulut. Lisätietoja lipunmyynnistä www.vanhuusrokkaa.fi

Vuoden 2012 hyväntekeväisyyden kohteeksi on valittu Suomen Setlementtiliitto ry. Setlementtiliitto on sivistys- ja sosiaalityötä tekevä valtakunnallinen järjestö, jonka muodostavat paikalliset setlementit ja alueelliset nuorisojärjestöt. Setlementtityötä tekee runsaat 3 000 ammattilaista ja iso joukko vapaaehtoisia ympäri Suomen.

Maaliskuussa 2012 järjestettävän Vanhuus Rokkaa – konserttikiertueen lipunmyynnistä saatu tuotto tullaan konserttipaikkakuntien setlementtien seniori- ja vanhustyöhön. Tuotto ohjataan hyvinvoinnin edistämiseen, kulttuuritoimintaan, elinikäisen oppimisen tukemiseen ja seniorivapaaehtoistyön mahdollistamiseen.

Lisätietoja www.vanhuusrokkaa.fi

Tapahtuman tuottaja / Eventia Oy