• Pilgrim/

Treenaa terve ja timmi VATSA –kirja innostaa suomalaisia huolehtimaan keskikehostaan

VATSA KERTOO KANTAJASTAAN JA TUOTTAA HYVINVOINTIA KOKO KEHOON

Vatsa kertoo kantajastaan. Se paljastaa niin pinnallisia kuin syvällisiäkin asioita omistajastaan. Vatsan muodoista on pääteltävissä monia terveyteen, elämäntapoihin, liikunnallisuuteen sekä työnkuvaan liittyviä seikkoja, mutta myös elämänarvoihin ja mieltymyksiin yhdistettävissä olevia asioita. Verenpaine, kolesteroli, kakkostyypin diabetes sekä selkäsairaudet ovat myös lähes poikkeuksetta ennustettavissa vatsakummun koon perusteella.

Liikunta- ja hyvinvointisisältöjen kustantaja ja julkaisija Fitra Oy julkaisee Treenaa terve ja timmi VATSA –kirjan, joka on suunnattu jokaiselle kehonsa kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista kiinnostuneelle suomalaiselle. Kirjan ovat kirjoittaneet Riku Aalto, Lasse Seppänen ja Ari-Pekka Lindberg. Lisäksi julkaisun asiantuntijoina ovat toimineet ravintovalmennuksen uranuurtaja, ravitsemusterapeutti Mikko Rinta.

Oli yksilön tavoitteena sitten vatsalihasten kehittäminen kehonmuokkaus– tai terveysmielessä, ovat saavutetut tulokset aina kokonaisvaltaisia. Vatsalihasten kunnon parantuessa kehittyy lähes aina myös niiden tarjoama tuki selkärangalle, linjakkuus sekä ulkonäkö. On siis toisarvoista mikä meidät saa harjoittamaan vatsalihaksia, sillä muut vaikutukset tulevat treenin sivutuotteina.

“Suoraa vatsalihasta, sixpackia, harjoitetaan usein valitettavan yksipuolisesti. Suppealla liikeradalla ja monotonisella liiketempolla tehdyt rutistukset ovat tehottomia ja ryhdin sekä lihastasapainon näkökulmasta jopa vahingollisia. Suora vatsalihas onkin suuri, pinnallinen ja voimakas liikkeen tuottaja. Se kaipaa osakseen myös kovaa, nopeaa ja räjähtävää tekemistä. Lihasjaokkeiden ympärillä on paljon sidekudosrakennetta, joten laaja liikerata ja voimakas venytys saavat lihaksen tuottamaan voimaa jännitetyn jousen lailla”, avaa Riku Aalto uutta näkökulmaa vatsalihasten treenaamiseen.

“Lisäksi on perusteltua välttää käsien pitämistä niskan takana ja jalkoja suorana useimmissa vatsalihasliikkeissä”, Aalto jatkaa, mutta jättää perustelut arvoituksellisti kertomatta.

Treenaa terve ja timmi Vatsa –kirja on monipuolinen kirja niin vatsan treenaamiseen, vatsaystävälliseen ravitsemukseen kuin vatsan roolin ymmärtämiseen muun kehon hyvinvoinnin näkökulmasta. Kirja käsittelee myös monipuolisesti käytännönläheisiä vinkkejä terveen ja litteän vatsan saavuttamiseen. Se sisältää myös laajan liikepankin niin kuntosalilla kuin kotona tehtäviin vatsalihasharjoitteisiin.

Riku Aalto on Trainer4You:n perustaja ja personal trainingin uranuurtaja Suomessa. Aalto on myös kokenut kirjailija ja sisällöntuottaja. Ari-Pekka Lindberg on maan johtava asiantuntija toiminnallisessa anatomiassa ja sen soveltamisesta. Hän on mm. fysioterapeutti OMI adv., MDT Cert., Anatomy Trains associate teacher, MMT (Matrix MovementTrainer), Personal Trainer, valmentaja ja kouluttaja. Lasse Seppänen on maamme kokeneimpia kuntosaliohjaajien ja personal trainereiden kouluttajia. Lasse on ammattivalmentaja, koulutettu hieroja, ravintovalmentaja, personal trainer, sekä NLP Master Practitioner. Lasse on myös tuottelias kirjailija

Fitra Oy on laadukkaiden hyvinvointi- ja liikuntasisältöjen kustantaja ja tuottaja. Yhtiö kustantaa kuntoilukirjoja, -oppaita ja materiaaleja sekä tuottaa erilaisia hyvinvointisisältöjä sähköisiin kanaviin. Fitra Oy ja Trainer4You tekevät tiivistä yhteistyötä sisällön tuotannon ja tuotekehityksen osalta. Sisältämme auttavat suomalaisia muuttamaan liikunta- ja terveystottumuksiaan paremmiksi.

Lisätiedot:

Riku Aalto Hallituksen puheenjohtaja&kehitysjohtaja, Trainer4You sekä liikuntakirjailija puh 050 349 4099

Mikko Rinta Trainer4Youn Ravitsemusyksikön johtaja, puh 050 599 2804

Ari-Pekka Lindberg, Trainer4Youn kouluttaja, fysioterapeutti, OMI/MDT, puh 044 077101