tv24.fi- mobiilisovellus haastaa perinteiset TV-oppaat

tv24 julkaisi tv24.fi-palvelunsa Applen App Storessa – TV-ohjelmatarjonnan etsiminen on nyt entistäkin helpompaa myös mobiilisti

SourceURL:file://localhost/Users/mariamrguibi/Library/Mail%20Downloads/TV24%20fi%20app_draft%20(3).docx

tv24.fi mobiilisovellus on saatavilla Applen App Storesta. Palvelu nousi viikossa ladatuimpien ilmaissovellusten listan 12. sijalle, ohittaen mm. Angry Birdsin, Facebookin ja Spotifyn. tv24.fi-palvelu sisältää 50 kanavan ohjelmatiedot ja tarjoaa käyttäjilleen mahdollisuuden etsiä ohjelmia, urheilutapahtumia, sarjoja, ja elokuvia joita televisiossa on tarjolla. Älykäs palvelu myös auttaa käyttäjää lisäämään muistutukset omiin suosikkiohjelmiin helposti.

TV-ohjelmia voi nyt etsiä vaivattomasti mobiilisovelluksella, johon tv24.fi sisältö päivittyy automaattisesti. Palvelu perustuu www.tv24.fi:stä tutuille ominaisuuksille; helppo ja älykäs käyttöliittymä sekä innovatiivinen tapa löytää ohjelmatietoja. Uuden sovelluksen avulla tv-ohjelmat on helppo tarkistaa missä tahansa, sillä ne ovat aina mukana älypuhelimessa tai muussa mobiililaitteessa.

– Suomi on meille erittäin tärkeä markkina-alue, sillä Suomessa on korkea mobiilipenetraatio, hyvin rakennettu infrastruktuuri ja hyvä toimintaympäristö mobiilisovelluksille. Tulimme tänne vasta sen jälkeen kun olimme käynnistäneet toimintamme Saksan, Iso Britannian, USA:n ja Ruotsin markkinoilla. Suomalaiset ovat avoimia uudelle teknologialle, joten halusimme skaalata toimintamme isoilla markkinoilla ennen tänne tuloa. Tuomme lähiviikkoina markkinoille myös Android-sovelluksen, kertoo tv24:n toimitusjohtaja Fredrik Hellström.

2,5 miljoonaa latausta viidessä maassa

tv24-sovellus on ladattu yhteensä jo yli 2,5 miljoonaa kertaa Saksan, Iso Britannia, USA:n, Ruotsin ja Venäjän markkinoilla. Palvelulla on kuukausittain 500 000 uniikkia käyttäjää.

Hellströmin mukaan tulevaisuus on yhä vahvemmin mobiililaitteissa ja sosiaalisessa TV:ssä, jossa perinteinen TV ja sosiaalinen media sulautuvat tiiviisti yhteen. tv24.fi haluaa olla aktiivisesti mukana tässä prosessissa viemässä kehitystä eteenpäin.

– Sosiaalinen Media tekee TV:n katsomisesta hauskempaa, Hellström tiivistää.

Lataa sovellus tästä.

tv24-ohjelmapalvelu toimii entiseen tapaan myös verkossa osoitteessa http://www.tv24.fi.

Olli Ollila
Pilgrim Oy
olli.ollila@pilgrim.fi
tv24:n Suomen viestintä

Suomalaissyntyinen Fredik Hellström ja Tomas Mazowski perustivat vuonna 2008 TV-Guide -yhtiön joka muutti vuonna 2011 nimensä tv24:ksi. Palvelu on ilmainen ja helppo sovellus, joka kertoo mitä ohjelmia TV:ssä on tarjolla. Sovellus on ladattu jo yli 2,5 miljoonaa kertaa ja sillä on 500 000 uniikkia käyntiä kuukausittain. Yhtiö on itse kehittänyt alustan, joka toimii mainosrahoitteisesti jo kuudessa maassa, toimintaa laajennetaan jatkuvasti uusille markkina-alueille. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa.