Vain aikuisille tarkoitetut hotellit kasvattavat suosiotaan – Tjäreborg avaa ensi vuoden aikana yli 30 ilman lapsia matkustaville sopivaa hotellia

Tjäreborgin aikuisille tarkoitetut Sunprime-hotellit ovat olleet suurmenestys heti ensimmäisen hotellin avauduttua Gran Canarialla syksyllä 2007. Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan lähes 90% suomalaisista voisi valita ilman lapsia matkustaessaan vain aikuisille tarkoitetun hotellin.

Tjäreborgin asiakaspaneeliin vastanneista 28 648 suomalaisesta 86 prosenttia pitää tietyille kohderyhmille segmentoituja palveluja asiakkaiden tarpeiden kuunteluna. Ilman lapsia matkustaessaan 89 prosenttia vastaajista olisi kiinnostunut vain aikuisille tarkoitetusta hotellista. Vastaavasti lasten kanssa matkustaessa 86 prosenttia voisi varata erityisesti lapsiperheille tarkoitetun hotellin.

Parasta vain aikuisille tarkoitetuissa hotelleissa oli vastaajien mukaan rauhallisuus (48,3% vastaajista), monipuoliset palvelut, kuten kylpylä (18,7%) sekä mahdollisuus kahdenkeskiseen aikaan (18,2%).

– Eri kohderyhmille tarkoitetut hotellimme ovat vastaus erilaisten matkailijoiden tarpeisiin. Suomalaisten matkailutottumukset ovat muuttumassa, he matkustavat useammin kuin aiemmin ja vaativat lomaltaan koko ajan enemmän, kertoo Tjäreborgin toimitusjohtaja Jan Wedin.

Tjäreborg avaa ensi kesänä viisi uutta Sunprime-hotellia Kyprokselle, Kreetalle ja Turkkiin
Tjäreborg tuplaa olemassa olevien viiden vain aikuisille tarkoitettujen Sunprime-hotellien määrän ensi kesänä, kun uudet hotellit Kyproksella, Kreetalla sekä Turkissa avaavat ovensa. Turkin suosio kesämatkakohteena on kasvanut suuresti viime vuoden aikana ja tästä johtuen Turkin kolmeen suurimpaan lomakohteeseen Alanyaan, Sideen ja Bodrumiin avataan Sunprime-hotellit. Näiden kolmen hotellin lisäksi Sunprime Resorts -hotellit avataan myös Kyproksen Aiya Napaan sekä Haniaan, Kreetan saarelle.

Hotellista itsestään on tullut yhä enemmän matkakohde ja tämän päivän matkustaja näkee paljon vaivaa löytääkseen juuri sellaisen hotellin, joka sopii hänelle. Sunprime Resorts -hotellit ovat tarkoitettu aikuisille, jotka matkustavat ilman lapsia ja jotka haluavat hemmotella itseään esimerkiksi kylpylänautinnoilla, rentoutumisella aistikkaassa ympäristössä sekä hyvällä ruoalla ja viineillä.

Hotellihuoneiden suunnittelussa ja sisustamisessa on otettu huomioon viihtyisyys ja mukavuus, esimerkiksi sänkyihin ja parvekkeiden kokoon on kiinnitetty erityishuomiota. Kaikissa Sunprime-hotelleissa on kuntosali, SPA & Wellness -palvelut ja SATS-liikuntatunteja niille, jotka haluavat kuntoilla lomallaan. Melkein kaikkiin Sunprime-hotelleihin on suora lentokenttäkuljetus ja saatavilla on myös Easy travel -palvelu, jolloin kotimatkan lähtöselvitys tehdään kätevästi hotellissa. Mahdollisuudet golfin ja tenniksen pelaamiseen ovat yleensä lähellä hotellia. Sunprime Resorts -hotellien ikäraja on 16 vuotta.

27 muuta aikuisille tarkoitettua hotellia
Myös Tjäreborgin Sunselect- ja Suncomfort-hotellien palvelut, huoneet ja ravintolat sopivat erityisesti ilman lapsia matkustaville. Lisäksi hotellit ovat usein asettaneet ikärajan vieraille. Sunselectien hotelliluokitus on aina vähintään neljä ja edullisempien, hyvien palveluiden lähellä sijaitsevien Suncomfort-hotellien kolme. Sunselect-hotelleja on tällä hetkellä myynnissä kuusi ja Suncomforteja 21 kappaletta ja lisää avataan myyntiin jatkuvasti.

Jan Wedin, Tjäreborg, toimitusjohtaja, puh. 0400 602 709 tai jan.wedin@tjareborg.fi (kyselyt englanniksi tai ruotsiksi)

Arja Pucilowski, tiedotuspäällikkö, puh. 040 587 8605 tai arja.pucilowski@tjareborg.fi (suomenkieliset kyselyt)

Lehdistökuvat: http://www.tjareborg.fi/kuvapankki

Tjäreborg
Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 190.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Resort ja Sunprime Resorts ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 19 miljoonaa.