VANHUUS ROKKAA 2013

Hyväntekeväisyyskonserttikiertue suomalaisen seniorityön puolesta

Vanhuus Rokkaa -hyväntekeväisyyskonserttikiertue järjestetään nyt toista kertaa maaliskuussa 2013 kuudella paikkakunnalla. Vanhusten asema ja vanhuspalvelulaki ovat olleet vahvasti esillä viimeisen vuoden aikana myös poliittisten päättäjien keskuudessa ja asia on herättänyt paljon keskusteluja ja kannanottoja. Suomalainen seniorityö tarvitsee nyt ja tulevaisuudessa konkreettista tekemistä ja tukitoimenpiteitä, jotta me kaikki voisimme elää arvokkaan vanhuuden. Viestimme on, että vanhuus ei ole taakka, vaan rikkaus, joka rokkaa.

Konserttien esiintyjille tämä hyväntekeväisyyskohde on tärkeä ja läheinen. Konserteissa esiintyvät Pave Maijanen, Pauli Hanhiniemi, Olli Lindholm, Vicky Rosti sekä Maarit ja Sami Hurmerinta. Konsertit juontaa Markku Toikka ja artisteja säestää Vanhuus Rokkaa housebändi Hampaattomat kapellimestarinaan Pekka Siistonen. Esiintyjät vaihtelevat paikkakunnittain. Konsertit tuotetaan yhteistyössä Eppu Normaali Oy:n Akun Tehtaan kanssa.

Konserttipaikat ja ajankohdat:

12.3.    Turku              Caribia Areena

13.3.    Helsinki                       Savoy-teatteri

19.3.    Kuopio                        Musiikkikeskus

20.3.    Lahti                Sibeliustalo

21.3.    Jyväskylä                    Paviljonki

03.4.    Tampere                      Tampere-talo

Vanhuus Rokkaa -konserttiliput ovat myynnissä Lippupisteessä ja Lippupalvelussa. Lippujen hinta on 32 euroa + toimituskulut. Lisätietoja lipunmyynnistä: www.vanhuusrokkaa.fi.

Vuoden 2013 hyväntekeväisyyden kohteena on Suomen Setlementtiliitto ry:n toiminta. Setlementtiliitto on sivistys- ja sosiaalityötä tekevä valtakunnallinen järjestö, johon kuuluvat paikalliset setlementit ja alueelliset nuorisojärjestöt. Setlementtityötä tekee noin 4 000 ammattilaista ja iso joukko vapaaehtoisia ympäri Suomen.

Keväällä 2013 järjestettävän Vanhuus Rokkaa -konserttikiertueen lipunmyynnistä saatu tuotto tullaan käyttämään setlementtien seniori- ja vanhustyöhön. Tuotto ohjataan seniorien hyvinvoinnin edistämiseen, kulttuuritoimintaan, elinikäisen oppimisen tukemiseen ja vapaaehtoistyön kehittämiseen.

Pääyhteistyökumppaneina jatkavat Medilaser Oy ja Suomen Perus- ja Lähihoitajaliitto SuPer.

Medilaser Oy on valtakunnallinen vaativaan silmäkirurgiaan erikoistunut klinikkaketju, jonka päätuotteita ovat silmien laser-, linssi- ja kaihileikkaukset. Medilaser toimii Suomessa 12 kaupungissa. Lisätietoja www.medilaser.fi

SuPer on Suomen suurin sosiaali- ja terveysalan toisen asteen tutkinnon suorittaneiden ja alalle opiskelevien ammattiliitto. Vuonna 1948 perustetussa liitossa on 81 000 jäsentä. Superilaiset työskentelevät sosiaali- ja terveydenhuoltoalan työpaikoissa sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. SuPer haluaa pääyhteistyökumppanina tukea seniori- ja vanhustyötä sekä nostaa ikääntyneiden arvostusta. Vanhuuden on oltava mielekästä aikaa. Ihmisen arvo ei vähene iän tai sairauden myötä. Jokainen vaihe elämässä on yhtä arvokas. Lisätietoja: www.superliitto.fi

Mediakumppanimme on Radio SuomiPOP, joka on ainoastaan suomalaiseen pop- ja rock-musiikkiin erikoistunut radioasema, joka tavoittaa viikoittain lähes miljoona kuuntelijaa. Lisätietoja www.radiosuomipop.fi

Vanhuus Rokkaa on lisäksi solminut yhteistyön S-Etukortin kanssa ja S-Etukortilla pääsylipuista saa kolmen euron arvoisen edun.

Lisätietoja: www.vanhuusrokkaa.fi

Tapahtuman tuottaja / Eventia Oy