Verkkomaksujen veloitus murroksessa

My i.a.m.m haastaa perinteiset verkkomaksuratkaisut tarjoamalla suomalaiselle verkkokauppiaalle helpomman ja edullisemman tavan rakentaa verkkokauppa sekä veloittaa maksuja.

Suomalainen verkkokauppoja rakentava My i.a.m.m tarjoaa kauppiaalle edullisemman ja helpomman vaihtoehdon verkossa tapahtuvan myynnin veloituksille. Tähän asti suomalainen verkkokauppias on voinut käyttää korttiveloituksissa joko Luottokuntaa, Suomen Verkkomaksuja tai PayPal:ia.

– Luottokunnan ja Suomen Verkkomaksujen kytkeminen verkkokauppaan on ainakin toistaiseksi melko monimutkaista ja kallista, etenkin jos kauppaa käydään myös ulkomaille tai liiketoiminnan luonteeseen liittyy niin sanottuja "jatkuvia tilauksia". Kansainvälisestikin laajassa käytössä olevalla PayPal-palvelulla taas on mainehaasteita, varsinkin myyjien puolelta, kertoo myyntipäällikkö Simo-Pekka Mykkänen.

Ensimmäinen mobiilioptimoitu verkkokauppa

My i.a.m.m tarjoaa ensimmäisenä alan toimijana syyskuun alusta saakka Suomen markkinoilla toiminutta Braintree-korttiveloituspalvelua. Se on ensimmäinen kansainvälinen yritys, joka hyväksyy palvelunsa piiriin suomalaisella pankkitilillä operoivia yrityksiä. Edullisten kustannusten vuoksi Braintree on hyvä vaihtoehto myös pienyrittäjille.

– Käyttämämme Shopify-alusta tukee jo valmiiksi Braintree-maksupalvelua, joten erillistä kallista koodausta ei vaadita ja se istuu hyvin myös mobiilimaksuihin. Rakennamme kaupan ja sen verkkomaksupalvelun asiakkaalle tarvittaessa ”avaimet käteen”
-periaatteella, Mykkänen selvittää.

Grafiikan ja tuotteiden määrästä riippuen valmiin verkkokaupan kustannukset alkavat noin 2 500 eurosta ja kauppa on käyttövalmis noin 3–4 viikossa. Vuosikustannukset ovat          300–2 000€ riippuen tuotteiden määrästä. My i.a.m.m myös kouluttaa myyjän päivittämään esimerkiksi tuoteuutuudet jatkossa itse. Palvelu on sekä myyjälle että ostajalle turvallinen, sillä Braintree täyttää kaikki Visan ja muiden luottokorttien turvavaatimukset, eikä kauppias käsittele korttien numeroita.

Lisäksi My i.a.m.m on Suomen ainut verkkokaupparakentaja, jonka verkkokaupat on optimoitu automaattisesti myös mobiili- ja tabletti-näytöille aina maksutapahtumaa myöten. Ostosten tekeminen on siis helppoa ja toimivaa myös älypuhelimilla tai tableteilla.

– Asiakkaan toimialalla tai yrityksen koolla ei ole merkitystä. Rakennamme parhaillaan verkkokauppaa esimerkiksi kansainvälistä myyntiä tekevälle insinööritoimistolle sekä 22-pistepirkon levy-yhtiölle.

Simo-Pekka Mykkänen
Myyntipäälikkö