Verkossa Media kasvoi verkkomainonnan imussa

Digitaaliseen markkinointiin erikoistuneen Verkossa Media Oy:n mediamyynti ja liikevaihto kehittyivät suotuisasti vuoden 2012 aikana. Kehitys oli linjassa verkkomainonnan yleisen kasvun kanssa.

Digitaaliseen markkinointiin erikoistuneen Verkossa Media Oy:n mediamyynti kasvoi viime vuonna 5,5 prosenttia. Yhtiön liikevaihto kasvoi 7,8 miljoonaan euroon. Liikevaihdon paraneminen perustui suurelta osin verkkomainonnan yleiseen kasvuun.

Verkkomainonta kokonaisuudessaan kasvoi Suomessa viime vuonna 10 prosenttia. Suunta poikkesi mediamainonnan kokonaiskehityksestä, joka oli laskeva: 2,9 prosenttia vähemmän kuin edellisenä vuonna (TNS).

Verkossa Median toimitusjohtajan Jan Kumlinin mukaan verkkomainonnan suotuisa kehitys perustuu suoraan sähköisen median suosion kasvuun.

- Sähköisen median osuus kuluttajien ajankäytöstä kasvaa samoin kun verkkokaupankäynnin osuus. Verkkomainonta monipuolistuu ja kehittyy ennennäkemättömän nopeasti, mikä tarjoaa mainostajille yhä tehokkaampia tapoja puhutella kuluttajia verkossa, Kumlin toteaa.

Verkossa Median henkilöstön määrä on kasvanut 16 työntekijään. Yhtiö on päättänyt organisoida myyntinsä tiimivetoiseksi asiakkuuksien syventämiseksi ja yhteyshenkilöiden määrän vähentämiseksi. Lisäksi yhtiö haluaa tuoda teknologian ja mainonnanhallinnan osaamista yhä lähemmäs asiakasta.

- Uuden organisaation myötä kykenemme palvelemaan mm. mediatoimistoja huomattavasti monipuolisemmin kuin aiemmin. Uskomme että verkkomainonnan jatkuva optimointi on edellytys menestykselle tulevaisuudessa, Kumlin arvioi.

Organisaatiouudistuksessa Verkossa Median asiakkuusjohtajat Tapio Mehtonen, Mikael Teperi  ja Miikka Meriheinä on nimitetty liiketoimintajohtajiksi.

Verkossa Media on Suomen suurin riippumaton mainosverkko. Yhtiö edustaa yli 60 verkkomediaa ja tavoittaa viikossa yli kolme miljoonaa (TNS) eri kävijää eli noin 85 prosenttia kaikista suomalaisista Internetin käyttäjistä. Yhtiö palvelee asiakkaitaan suunnittelemalla vaikuttavaa markkinointia digitaaliseen ympäristöön.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Jan Kumlin, 040 550 6763