VOITH PAPERIN MENESTYS JATKUU KIINASSA

VOITH PAPERIN MENESTYS JATKUU KIINASSA
Nine Dragons Paper teki ison tilauksen neljästä paperikoneesta
Maailman suurimpiin pakkausmateriaalien valmistajiin kuuluva Dongguan Nine Dragons Paper Co., Ltd. ja pakkauspaperikoneiden johtava toimittaja Voith Paper ovat jälleen sopineet suuresta neljän paperikoneen tilauksesta. Kaikki koneet käynnistetään kahden vuoden kuluessa.
Kaksi uutta kokonaista linjaa: PK 18 ja PK 28
Nämä kaksi samanlaista konetta rakennetaan One Platform ‑konseptin mukaisesti alan viimeisintä teknologiaa hyödyntäen. Koneiden rainanleveys on 7 280 mm, ja niillä valmistetaan laadukasta aallotuskartonkia, jonka neliömassa-alue on 75–110 g/m². Koneiden suunniteltu tuotantonopeus on 1 800 m/min ja päivittäinen tuotanto noin 1 250 tonnia.
Kaksi uutta kokonaista linjaa: PK 27 ja PK 32
Myös nämä kaksi keskenään samanlaista konetta rakennetaan One Platform ‑konseptin mukaisesti. Koneiden rainanleveys on 7 240 mm, ja niillä valmistettavan korkealaatuisen kraft‑ ja testlainerin neliömassa-alue on 115–175 g/m². Koneiden suunniteltu tuotantonopeus on 1 150 metriä minuutissa ja päivittäinen tuotanto noin 1 300 tonnia.
Voith Paperin Nine Dragons Paperille viimeksi toimittama korkealaatuista valkaistua päällystettyä kartonkia valmistava Sea Dragon BM 11 ‑kartonkikone käynnistettiin tammikuun 2007 puolivälissä.
Nine Dragons Paper Co., Ltd. on maailman suurimpia pakkausmateriaalien valmistajia. Sillä on Dongguanissa ja Taicanissa tätä nykyä 11 pakkauspaperikonetta, joiden kokonaiskapasiteetti on 4,5 miljoonaa tonnia vuodessa.
Yksityiseen saksalaiseen Voith-konserniin kuuluva Voith Paper on paperi- ja kartonkiteollisuuden johtavia yhteistyökumppaneita. Yli kolmannes maailman paperituotannosta valmistetaan Voith Paperin paperikoneilla.

Voith on johtava kansainvälinen paperinvalmistusteknologian, voimansiirron, voimalalaitteistojen ja teollisuuspalvelujen tarjoaja. Yhtiö on perustettu 1.1.1867 ja sillä on noin 34 000 työntekijää yli 250 toimipaikassa ympäri maailmaa. Voithin liikevaihto on 3,7 miljardia euroa, ja se on Euroopan suurimpia perheyrityksiä.

Voith Paper Oy:n tiedotus / Pilgrim Oy
Olli Ollila
gsm 040 589 7754
www.voithpaper.com