VOITHILLE UUSI PÄÄKONTTORI HEIDENHEIMIIN

Rakennushankkeen taustalla on yhtiön dynaaminen kasvu

Voith AG rakentaa konsernin uuden pääkonttorin yhtiön kotikaupunkiin Heidenheim/Brenziin Saksan Itä-Württembergiin. Uusi pääkonttori toimii fyysisenä keskuksena yhteensä 250 paikkakunnalla yli 40 maassa toimivan Voith-perheyrityksen 34 000 työntekijälle. Pääkonttorin rakentamisesta päätettiin Voithin 140-vuotisjuhlien yhteydessä ja se ilmentää konsernin kasvua ja tietä tulevaisuuteen.

35 miljoonan euron hankkeen suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa kansainvälisesti tunnettu Murphy/Jahn-arkkitehtitoimisto Chicagosta, USA:sta. Arkkkitehti Helmut Jahn on suunnitellut lukuisia merkittäviä rakennuksia eri puolille maailmaa. Hankkeen valmistelut käynnistetään välittömästi, ja itse rakennustyöt alkavat vuonna 2008. Uusi pääkonttori on tarkoitus ottaa käyttöön vuoden 2009 lopulla. Sen lattiapinta-alaksi tulee 7000 m² ja työtiloja on noin kolmellesadalle hengelle.

Nyt käynnistyvä rakennushanke on seurausta Voith-konsernin ripeästä kansainvälisestä kasvusta. Kasvun myötä työntekijöiden lukumäärä on noussut merkittävästi myös Heidenheimissa.

Uuteen rakennukseen sijoitetaan konsernihallituksen lisäksi Voith Paper , Voith Turbo , Voith Siemens Hydro Power Generation ja Voith Industrial Services divisioonien johtokunnat yhteistyökumppaneineen sekä Voith AG:n keskusosastot. Keskitetty työyhteisö luo ihanteellisen puitteet Voith-konsernin tulevalle kehitykselle ja kasvulle.

Vuonna 1867 perustettu Voith on johtava kansainvälinen paperinvalmistusteknologian, voimansiirron, voimalalaitteistojen ja teollisuuspalvelujen tarjoaja, jolla on noin 34 000 työntekijää yli 250 toimipaikassa maailman eri puolilla. Voithin liikevaihto on 3,7 miljardia euroa, ja se on Euroopan suurimpia perheyrityksiä.

Voith-konsernin suunnitellun pääkonttorin kuvia lähetetään pyynnöstä.

Yhteystiedot:

Voith AG – Konserniviestintä