Yhteisöllinen viestintä QlikView Business Discovery -sovelluksiin

Vuoden tärkeimmässä pilvipalvelutapahtumassa Dreamforce 2011:ssä esitellään, kuinka yritykset voivat hyödyntää sosiaalisia teknologioita, mobiiliteknologiaa ja avointa teknologiaa tullakseen yhteisölliseksi yritykseksi. QlikTechin QlikView Business Discovery -alustaan integroitu Salesforce Chatter mahdollistaa yhteistyön päätösten teossa.

Käyttäjälähtöisten Business Discovery™ BI -ratkaisujen johtava toimittaja QlikTech (NASDAQ: QLIK) on laajentanut QlikView Business Discovery -alustan yhteisöllisiä toimintoja hyödyntämällä Chatter Connect -sovellusta, joka mahdollistaa yhteistyön päätöksenteossa. Salesforce Chatter -sovelluksen avulla käyttäjät voivat tehdä yhteistyötä ja jakaa tietoja QlikView-sovellustensa sisällä, esimerkiksi samoissa työryhmissä ja tiimeissä oleville ihmisille. Integraatio korostaa QlikView -alustan avoimuutta, joka mahdollistaa muiden liiketoimintaohjelmistojen saumattoman integroinnin ja kehittämisen alustan päälle.

Integraatio julkistettiin Dreamforce 2011 -tilaisuudessa, joka on vuoden tärkeimpiä pilvipalvelutapahtumia.

– QlikView’n Chatter-integraatio antaa yrityksille mahdollisuuden tehdä yhteistyötä dataan perustuvien päätösten tiimoilta,” kertoo QlikView'n tuotejohtaja Anthony Deighton.

– Chatter-yhteistyöalusta tuo sosiaalisen BI:n yritysten saataville. Nyt QlikView'n käyttäjät voivat hyötyä Chatterin kautta tehdystä yhteistyöstä, ja Chatter-käyttäjät pääsevät näkemään QlikView'sta saatuja tietoja. Se tarjoaa siis parhaat puolet molemmista.”

Keskustelevaa päätöksentekoa

Chatter-syötteitä ja kommentteja voidaan upottaa esimerkiksi QlikView-sovelluksiin ja dashboard-käyttöliittymiin. Käyttäjät voivat työskennellä yhdessä luottamuksellisesti ja turvallisesti. He voivat osallistua tietoja koskeviin keskusteluihin, jakaa näkemyksiä ja tehdä päätöksiä yhteistyössä. Chatterin avulla tiedoille saa rakennettua kontekstin, ja päätökseen vaikuttaneet tekijät tulevat pysyvästi kirjatuiksi. Sen lisäksi Chatter syöttää tärkeitä päivityksiä QlikView'n käyttäjille, jotta he voivat vastata kysymyksiin nopeasti ja ottaa osaa keskusteluihin.

– On jännittävää nähdä, kuinka itsenäiset ohjelmistoyritykset lisäävät Chatterin sovelluksiinsa ja laajentavat innovatiivisesti yhteisöllistä toimintaa yrityksissä, sanoo Kendall Collins, salesforce.comin Chatterista vastaava johtaja.

– Chatter Connect -integraatio antaa käyttäjille mahdollisuuden tehdä yhteistyötä ja kommentoida Qlikview'n sisällä Chatteria käyttäen. Näin päätöksentekoprosessi parantuu kokonaisuudessaan ja ideoita voidaan kehitellä ja hioa nopeasti.

QlikView'n Chatter-integraatio suunniteltiin yhteistyössä Centerstancen kanssa. Yritys tarjoaa edistyneitä, innovatiivisia pilvipalveluita ja -ratkaisuja kaikilla pilvimallin tasoilla: verkko- ja laiteratkaisut (Infrastructure as a Service, IaaS), alustat (Platform as a Service, PaaS) ja sovellukset (Software as a Service, SaaS).

Esittelyvideo sovelluksesta osoitteessa www.qlikview.com/chatter.

QlikTech Finland Oy
maajohtaja Jarmo Rajala
puh. 040-530 0384
jarmo.rajala@qlikview.com

##

Dreamforce 2011 on vuoden tärkein pilvipalvelutapahtuma. Nyt yhdeksättä kertaa järjestetyssä vuosittaisessa konferenssissa yli 30 000 asiakasta, yhteistyökumppania ja kehittäjää tutustuu yhteisöllisen yrityksen uuteen maailmaan. Messuilla järjestettiin yli 450 esitystä ja paikalla oli 250 pilviyritystä.

QlikTech

QlikTech (NASDAQ: QLIK) on johtava yritys Business Discoveryssa eli käyttäjälähtöisessä Business Intelligencessä.

Yhtiön tehokas ja helppokäyttöinen Business Discovery -ratkaisu yhdistää perinteiset BI-ratkaisut ja erilliset toimistosovellukset. QlikView Business Discovery -alusta mahdollistaa intuitiivisen käyttäjälähtöisen analyysin, jonka käyttöönotto ei enää vie kuukausia tai vuosia, vaan tuloksia saadaan jo muutamassa päivässä tai viikossa. QlikTechin assosiatiivisen hakuteknologian avulla käyttäjät voivat tutkia tietoja vapaasti, eikä käyttäjä ole kahlittu tietylle ennalta määrättyjen kysymysten reitille.

QlikView Business Discovery toimii olemassa olevien BI-sovellusten kanssa, tarjoten niihin uusia ominaisuuksia mm. analyysin ilman odottelua, mobiliilisovelluksen, mahdollisuuden yhdistellä ja järjestellä tietoja uudelleen sekä sosiaaliset ja yhteisölliset työkalut.

QlikTechin pääkonttori sijaitsee Radnorissa, Yhdysvaltojen Pennsylvaniassa ja yhtiön toimipisteet yli 100 maassa palvelevat yli 21 000 asiakasta.

##

Salesforce, Chatter, Dreamforce, Force.com, Heroku, AppExchange ja muut ovat salesforce.comin tuotemerkkejä.