Isac Elliot käynnisti kimppakeräyksen tytöille

Laulaja Isac Elliot on käynnistänyt verkossa Isac 4 Girls -keräyksen kehitysmaiden tytöille. Keräykseen voi lahjoittaa suoraan verkossa ja sitä voi jakaa sosiaalisessa mediassa.

– Tytöillä on monissa maissa asiat vähän huonommin. Siks tyttöjä pitää todellakin auttaa. Se on tosi helppoo ja siitä tulee hyvä fiilis, Isac Elliot vetoaa keräyssivullaan.

Kerätyt varat menevät lastenoikeusjärjestö Plan Internationalin työhön kehitysmaiden tyttöjen elämän parantamiseksi. Keräyksellään Isac Elliot osallistuu Plan International Suomen kampanjaan tyttöjen puolesta lapsiäitiyttä vastaan. Kampanja huipentuu kansainväliseen tyttöjen päivään 11. lokakuuta.

Joka vuosi arviolta kaksi miljoonaa alle 15-vuotiasta tyttöä tulee äidiksi. Kampanja muistuttaa, että kaikilla maailman tytöillä on oikeus päättää omasta tulevaisuudestaan: koulutuksestaan, parisuhteestaan ja äitiydestään. Lapsiäitien kohdalla tämä ei kuitenkaan toteudu.

Työssään Plan parantaa kehitysmaiden tyttöjen koulutusta ja suojelua. Plan ehkäisee lapsiäitiyttä ja auttaa kehitysmaiden nuoria äitejä esimerkiksi edistämällä lainsäädäntöä joka kieltää lapsiavioliitot, tukemalla tyttöjä palaamaan kouluun sekä tarjoamalla vauvoille ja pikkulapsille terveydenhoitoa, ravintoa ja huolenpitoa.

Isac 4 Girls -keräys: https://plan.fi/isac4girls

Outi Ruuskanen, Plan International Suomen markkinoinnin ja uusasiakashankinnan päällikkö, p. 050 531 1446, outi.ruuskanen@plan.fi

Plan International on yksi maailman suurimmista ja vanhimmista lastenoikeusjärjestöistä. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan parantaa kehitysmaiden lasten, erityisesti tyttöjen, elämää ja suojelua 70 maassa. plan.fi