Juhlavuottaan viettävä Ritva Falla yhteistyöhön Planin kanssa

Jo 40-vuotisen uran tehnyt suunnittelija Ritva Falla tukee kehitysmaiden tyttöjen koulutusta juhlavuoden mallistollaan.

– Minulla on ollut hieno ura, ja olen saanut tehdä upeita asioita neljänkymmenen vuoden ajan. Olen kiitollinen siitä, että olen saanut hyvän koulutuksen, mahdollisuuksia ja vapautta. Nyt haluan antaa takaisin ja tukea sivistystä ja kulttuuria, jotka tuovat ymmärrystä maailmaan. Erityisesti tyttöjen koulutus on minulle tärkeä asia, kertoo suunnittelija Ritva Falla.

Falla käynnistää juhlavuoden avaamalla lippulaivamyymälänsä Helsingin Korkeavuorenkadulle ja julkistamalla yhteistyönsä lastenoikeusjärjestö Plan International Suomen kanssa.

Osa Fallan juhlavuoden kunniaksi suunnitellun uuden malliston Lounge wearin tuotosta ohjautuu Planin työhön tyttöjen koulutuksen ja suojelun edistämiseksi. Rennoista huppareista, housuista ja topeista koostuva Lounge wear -mallisto tulee myymälöihin alkusyksystä.

Fallan ja Planin yhteistyö näkyy vuoden ajan paitsi myymälöissä myös molempien osapuolten tapahtumissa ja viestinnässä.

– Yhteistyö Ritva Fallan kanssa on uudenlainen, hieno mahdollisuus, josta Planissa iloitsemme. Ostamalla kestävän ja ekologisesti tuotetun vaatteen kohtuuhintaan voi samalla tukea maailman heikoimmassa asemassa olevia tyttöjä, sanoo Plan International Suomen pääsihteeri Ossi Heinänen.

Ritva Falla tunnetaan vähäeleisistä, ajattomista ja laadukkaista naistenvaatteistaan. Hän on uudistanut suomalaista bisnespukeutumista ja tullut tunnetuksi erityisesti takeistaan. Falla on suunnitellut suosittuja mallistoja muun muassa Marimekolle ennen oman tuotemerkin perustamista. Ritva Fallan vaatteet ja niiden kankaat valmistetaan eettisesti ja ekologisesti EU:n alueella, ja niitä myydään Skandinaviassa, Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa.

Kuvia median käyttöön:
http://www.ritvafalla.fi/mediapankki/ (salasana: kuvat#RF!)

Lisätietoa:

Toimitusjohtaja Ursula Ilmes, ursula.ilmes@ritvafalla.fi, p. +358 50 3661153

Viestinnän suunnittelija Iida Riekko, iida.riekko@plan.fi, p. +358 40 8250252

www.ritvafalla.fi

www.plan.fi

Plan International on yksi maailman suurimmista ja vanhimmista lastenoikeusjärjestöistä. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan parantaa kehitysmaiden lasten elämää ja suojelua 70 maassa. plan.fi