Suomalainen Plandent-ryhmä laajenee Venäjälle

Pohjois-Euroopan suurin hammastarvikkeiden jakelija Plandent Oy laajentaa liiketoimintaansa nyt myös Venäjän markkinoille. Yhtiö on hankkinut 51 prosentin omistusosuuden Pietarissa toimivasta Medexpress Company Limited -hammastarvikeyrityksestä. Medexpressin nykyiset johtohenkilöt, Dmitry Pavluhin ja Svetlana Pavluhina, jatkavat tehtävissään 49 prosentin osuudellaan.

Yhteistyön tavoitteena on saavuttaa vankka jalansija voimakkaasti kasvavalla Suur-Pietarin markkina-alueella. ”Plandent-ryhmä on globaali toimija hammastarvikealan palveluntarjoajana, ja Medexpressillä on pitkä kokemus Venäjän dentaalialan markkinoilta. Tuleva yhteistyö ja laajentuminen Venäjälle avaa meille täysin uusia mahdollisuuksia ja odotuksemme ovat korkealla. Planmecalla on ollut vahva asema laitetoimittajana Venäjällä jo vuosia, ja hammashoitolaitteemme tunnetaan siellä hyvin. Nyt voimme tarjota myös Plandentin moderneja palveluratkaisuja venäläisille asiakkaillemme ja saamme samalla uuden myyntikanavan Planmecan laitteille”, kertoo Vice President Tuomas Lokki Planmeca Groupista.

Orgaanisesti ja yritysostoin vahvasti kasvava Plandent-ryhmä laajensi tämän vuoden helmikuussa liiketoimintaansa myös Belgiaan. Lisäksi ryhmällä on paikallisia jakeluyrityksiä kaikissa Pohjoismaissa ja Baltian maissa, Hollannissa, Saksassa, Englannissa ja Itävallassa. Plandent-ryhmä tarjoaa hammashoidon ammattilaisille kokonaisvaltaisia ratkaisuja maailman johtavista hammashoitolaitteista aina tarvikkeisiin, ohjelmistoihin ja monipuolisiin palveluihin.

Tuomas Lokki, Vice President, Planmeca Group
tuomas.lokki@planmeca.com

Plandent Oy ja Planmeca Group
Plandent Oy on täyden palvelun hammastarvikeyritys, joka toimittaa hammasvastaanotoille ja -laboratorioille kaikki tarvittavat laitteet ja tarvikkeet sekä asennus- ja huoltopalvelut. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Helsingin Herttoniemessä.
Plandent-liiketoimintaryhmä kuuluu terveysteknologian alalla toimivaan suomalaiseen Planmeca Groupiin, jonka emoyhtiö
Planmeca Oy on yksi maailman suurimmista hammashoitolaitteiden valmistajista. Planmecan tuotteita myydään yli 120 eri maassa ja yhtiöllä on johtava asema useilla eri hammaslaiteteknologian aloilla ympäri maailman. Tuotevalikoimaan kuuluvat digitaaliset hoitokoneet, korkealaatuiset 2D- ja 3D-kuvantamislaitteet sekä kattavat ohjelmistoratkaisut. Planmeca on hammaslääketieteen laitevalmistajana alan suurin yksityisomistuksessa oleva yritys. Sen toiminnalle on ominaista vahva sitoutuminen uraauurtavaan tuotekehitykseen ja suunnitteluun.
Planmeca Groupin palveluksessa on yli 2 500 työntekijää, ja vuoden 2013 liikevaihtoennuste on noin 760 miljoonaa euroa.
www.planmeca.com www.plandent.com

Medexpress Company Limited
Venäläinen Medexpress on toiminut hammaslääketieteen laitteiden, välineiden ja tarveaineiden vähittäis- ja tukkumyyjänä vuodesta 1996 lähtien. Yritys on yksi suurimmista hammasalan yrityksistä Luoteis-Venäjällä. Yhtiön toimitilat sijaitsevat Pietarissa, ja sen pääjohtaja on Dmitry Pavluhin.
Medexpress tarjoaa täyden palvelun konseptin, johon sisältyvät laitteiden asennus, käyttökoulutus, takuuhuolto, after sales -palvelut, vastaanoton lisensointiin liittyvät dokumentit sekä konferenssien ja koulutuskurssien järjestäminen.  Yrityksen palveluksessa työskentelee yli 60 henkilöä. Vuoden 2012 liikevaihto oli noin 10,5 miljoonaa euroa.
www.med-express.spb.ru