Jon Abrahamsson Ring on Plantagenin uusi konsernijohtaja

Jon Abrahamsson Ring on aloittanut Plantasjen ASA:n konsernijohtajana maaliskuusta 2013 alkaen. Ring siirtyi uuteen tehtäväänsä Filippa K:n toimitusjohtajan paikalta. Hänellä on pitkä kansainvälinen vähittäiskauppakokemus IKEA:sta.

”Ensimmäinen tehtäväni on tutustua Plantagenin työntekijöihin ja liiketoimintaan. Haluan oppia ymmärtämään toimintaamme, joten tulen viettämään paljon aikaa operatiivisten toimintojen parissa ja ennen kaikkea myymälöissä. Jatkossa tehtäväni on luoda yleistä suuntaustamme koskeva yhteinen näkemys ja muodostaa itsenäinen organisaatio, jossa monilla on tilaa ottaa vastuuta”, Jon Abrahamsson Ring sanoo.

Plantagen on Pohjois-Euroopan suurin puutarha-alan ketju, jolla on 58 myymälää Norjassa, 41 Ruotsissa, 10 Suomessa ja 2 Irlannissa. Pääomasijoitusyhtiö APAX on 90 prosentin osakeomistuksellaan Plantagenin suurin omistaja. Plantagenin hallitus ja johto omistavat loput osuudet yrityksestä.

”Ringilla on Plantagenin juuri nyt tarvitsemaa kansainvälistä vähittäiskauppakokemusta ja innostusta. Pyrimme Ringin johdolla kasvattamaan markkinaosuuksiamme ja jatkamaan laajentumista Pohjois-Euroopassa”, hallituksen puheenjohtaja Ketil Eriksen sanoo.

”Puutarha-alalla on valtavaa potentiaalia. Toimintamme rakentuu myönteiselle ydintuotteelle, josta asiakkaat ja työntekijät ovat aidosti kiinnostuneita. Kun työntekijämme kohtaavat asiakkaita, heillä pitää olla tilaa tehdä se mahdollisimman merkityksellisellä tavalla. Se vaatii yhteistä suuntaa, jossa on paljon tilaa yrittäjähengelle ja aloitteellisuudelle. Siinä on menestyksen avain”, Ring kiteyttää.

Plantasjen ASA

• Plantasjen ASA on konserniyhtiö, johon kuuluvat kansalliset yhtiöt Norge AS, Plantagen Sverige AB, Plantagen Finland Oy ja Plantagen Ireland.
  • Liikevaihto noin 3 490 milj. NOK
  • Työntekijöitä: 1 500
  • Markkina-alueet: Norja, Ruotsi, Suomi ja Irlanti
  • Omistaja: Apax, vuodesta 2007

Lisätietoja:

Evelina Sjögren, viestintävastaava, Plantagen, +46 (0)70-417 59 22, evelina.sjogren@plantagen.se

Plantagen on Pohjois-Euroopan suurin puutarha-alan ketju, jolla on myymälöitä Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Irlannissa. Plantagen tarjoaa laajan valikoiman kasveja, istutuksia ja puutarhatuotteita. Valikoima sisältää kaikkea puutarhakalusteista, ruukuista ja grilleistä kodinsisustukseen, lahjatavaroihin ja leikkokukkiin. Plantagenin kaikissa myymälöissä on koulutettuja puutarhureita.

Avainsanat: