Plantagen panostaa suomalaisten puutarha-alan osaamiseen

Puutarhakoulu ja  Puutarhuri ovat esimerkkejä projekteista, joilla Plantagen tuo omaa ammattiosaamistaan suomalaisten ulottuville kaikissa puutarhaan liittyvissä asioissa. Plantagen kehittää osaamisen kanavia kaikille iästä ja pohjatiedoista riippumatta yhdistämällä perinteisiä luentoja, tutkimuksia, keskusteluja sosiaalisissa medioissa ja mobiiliratkaisuja.

”Olemme huomanneet , että asiakkaamme haluavat oppia esimerkiksi, miten omat kasvit idätetään parhaiten, miten oma ruoka viljellään tai miten luodaan inspiroiva puutarha. Meiltä löytyy vastaus kuluttajien esittämiin kysymyksiin”, Plantagen Oy:n toimitusjohtaja Stefan Björklund sanoo. ”Voimme luoda yhdessä asiakkaidemme kanssa Euroopan inspiroivimmat puutarhat”.

”Suomen ja Pohjoismaiden johtavana puutarhaketjuna haluamme tarjota puutarhan hoitoon liittyvää osaamista kaikkien saataville. Siksi panostamme osaamiseen”, Stefan Björklund sanoo.

Konkreettisia esimerkkejä Plantagenin kuluttajille tarjoamista lisäpalveluista ovat:

• Puutarhabarometri – pohjoismainen tutkimus asenteista puutarhaa ja tulevia trendejä kohtaan.
  • Plantagenin puutarhakoulu – Pohjoismaiden suurin puutarhakoulu, jolla on kuukausittaisia luentoja lähes kaikissa myymälöissä.
  • Puutarhuri Facebookissa – puutarhan ystävät voivat tutustua uutuuksiin sekä pyytää neuvoa ja vinkkejä Plantagenin puutarhurilta.
  • iPhone- ja Android-sovellus – puutarhuri antaa neuvoja istutuksesta, harvennuksesta ja hoidosta.

Lisätietoja:

Stefan Björklund, toimitusjohtaja, Plantagen Oy, puhelin: +358 (0)75 325 6951

stefan.bjorklund@plantagen.fi

Jonas Larsson, Pohjoismaiden markkinointikoordinaattori, puhelin: +46 (0)70 108 86 68,

jonas.larsson@plantagen.se

Yrityksestä

Plantagen on Pohjois-Euroopan suurin puutarha-alan ketju, jolla on 41 myymälää Ruotsissa, 58 Norjassa ja 10 Suomessa. Suomessa Plantagen-myymälät sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Vantaalla, Jyväskylässä, Tampereella, Lahdessa, Lappeenrannassa, Espoossa, Porvoossa ja Vaasassa. Plantagen tarjoaa laajan valikoiman kasveja, istutuksia ja puutarhatuotteita. Valikoima sisältää kaikkea puutarhakalusteista, ruukuista ja grilleistä kodinsisustukseen, lahjatavaroihin ja leikkokukkiin. Laajan valikoiman lisäksi Plantagenin kaikissa myymälöissä on koulutettuja puutarhureita.

Lainaukset

Stefan Björklund