Plantagenista suurin eläinruokakauppias

Plantagen lanseeraa tällä viikolla uuden PET-tuotevalikoiman. Plantagenista tulee sen myötä kertaheitolla Pohjoismaiden suurin eläinruokatuotteiden erikoisliikeketju. Valikoimaa laajennetaan erilaisilla laadukkailla koirien ja kissojen ruoilla ja muilla tarvikkeilla.

”Uudet tuotteet kuuluvat valikoimiin kaikissa 107 pohjoismaisessa myymälässä, joista kymmenen on Suomessa. Tämän seurauksena PET-valikoima on omassa luokassaan suurin tuotekehityspanostuksemme”, Plantagen Finland Oy:n toimitusjohtaja Stefan Björklund sanoo.

Tilastot puhuvat panostuksen puolesta. Suomalaiset koirien ja kissojen omistajat ostivat vuonna 2011 eläinten ruokia ja tarvikkeita noin 310 miljoonalla eurolla. Plantagen tähtää pitkällä aikavälillä yhdeksi Suomen, Ruotsin ja Norjan markkinajohtajista. Stefan Björklund näkee suurta potentiaalia uudessa panostuksessa.

”Toisin kuin muualla Euroopassa, markkinamme koostuvat edelleen pienistä kauppiaista. Pystymme kokomme ansiosta tarjoamaan korkeaa laatua, edulliset hinnat ja hyvän saatavuuden, mitä toivomme asiakkaiden arvostavan.”

Joka kolmas asiakas omistaa lemmikin

Asiakaskunta on jo olemassa, sillä tutkimuksen mukaan keskimäärin joka kolmas Plantagenin asiakas on lemmikin omistaja.

”Puutarha- ja eläinharrastukset kulkevat usein käsi kädessä. Siksi tuntuu täysin luonnolliselta, että pystymme tarjoamaan entistä laajemman valikoiman asiakkaidemme tarpeisiin”, Plantasjen ASA:n valikoimakehityksen johtaja Per Linder sanoo.

Asiantuntija jokaisessa myymälässä

Laajan tuotevalikoiman lisäksi Plantagen panostaa alan asiantuntemuksen tarjoamiseen. Jokaisessa myymälässä on eläinruoka-asiantuntija, joka voi auttaa asiakkaita tarvittaessa. Lisäksi suurin osa Plantagenin työntekijöistä on käynyt ravitsemusopin ja eläinruokatietouden peruskurssin.

Plantagen myy myös lemmikkitarvikkeita, kuten kissanhiekkaa, koirien puruluita, leikkikaluja ja hygieniatuotteita.

Lisätietoa:

Per Linder, valikoimakehityksen johtaja, Dry Goods, Plantasjen ASA , puhelin: +46 (0)701088479
per.linder@plantagen.se

Stefan Björklund, toimitusjohtaja, Plantagen Oy, puhelin: +358 (40) 522 4465

stefan.bjorklund@plantagen.fi

Plantagen on Pohjois-Euroopan suurin puutarha-alan ketju, jolla on 39 myymälää Ruotsissa, 58 Norjassa ja 10 Suomessa. Suomessa Plantagen-myymälät sijaitsevat Helsingissä, Turussa, Vantaalla, Jyväskylässä, Tampereella, Lahdessa, Lappeenrannassa, Espoossa, Porvoossa ja Vaasassa. Plantagen tarjoaa laajan valikoiman kasveja, istutuksia ja puutarhatuotteita. Valikoima sisältää kaikkea puutarhakalusteista, ruukuista ja grilleistä kodinsisustukseen, lahjatavaroihin ja leikkokukkiin. Laajan valikoiman lisäksi Plantagenin kaikissa myymälöissä on koulutettuja puutarhureita.

Lainaukset

Stefan Björklund