Suomen hurmaavin puutarha on Turussa

Merja Mattilan puutarha on Suomen hurmaavin. Tämä saatiin selville, kun Plantagenin Pohjoismaiden hurmaavimmat puutarhat -kilpailu ratkesi tällä viikolla.

Plantagen käynnisti toukokuussa Pohjoismaiden suurimman puutarhakilpailun – Pohjoismaiden hurmaavimmat puutarhat. Kilpailussa annettiin kaikille Pohjoismaiden asukkaille mahdollisuus esitellä puutarhaansa ja inspiroida toisia. Kilpailuun osallistui yhteensä yli 600 puutarhaa.

”Me Plantagenin puutarharit kohtaamme asiakkaita joka päivä ja annamme vinkkejä istutuksesta, kasvatuksesta ja eri kasvien yhdistämisestä. Mietimme usein miten asiakkaat onnistuvat puutarhaprojekteissaan. Nyt olemme saaneet vastauksen siihen kysymykseen ja tulokset näyttävät todella hienoilta”, kertoo Terttu Pajumäki, Plantagenin puutarhuri.

Merja Mattila voitti kuvilla erittäin kukoistavista amppeleistaan ja kukkapenkeistään. Hän selittää menestyksensä sillä, että on tärkeää valita kasveja, jotka kukkivat eri aikaan – siten puutarhassa riittää aina kukkaloistoa.

”Puutarhassa pitää aina olla jotakin kaunista katseltavaa. Tänä vuonna olen noudattanut väriteemaa, jossa kaikki värit ovat sävy sävyyn. Se luo puutarhaan rauhallisuutta ja harmoniaa. Lisäksi olen tarkka kukkien kastelun ja lannoituksen suhteen”, kertoo Merja Mattila, Suomen hurmaavimman puutarhan omistaja.

Merja saa kunnian lisäksi palkinnoksi 2 400 euroa puutarhansa kehittämiseen.

”Pohjoismaiden hurmaavimmat puutarhat on antanut meille entistä paremman käsityksen siitä, miten asiakkaamme hoitavat puutarhojaan ja nauttivat niistä. Olemme myös saaneet luotua kuvapankin kaikista upeista puutarhakuvista. Toivomme, että voimme käyttää osaa materiaalista omassa viestinnässämme, jotta voimme näyttää tuotteidemme elinkaaren. Plantagenille on tärkeää sopeuttaa tuotevalikoimaa asiakkaiden tarpeisiin ja tästä kilpailusta on apua myös siinä asiassa”, kertoo Evelina Sjögren, Plantagenin PR-johtaja.

Eri maiden voittajat ja kaikki kilpailuun osallistuneet puutarhat löytyvät täältä inspiraatioksi tulevaa puutarhakautta varten:

Evelina Sjögren, PR-johtaja, Plantagen, +46 (0)70 417 59 22, evelina.sjogren@plantagen.se

Plantagen on Pohjois-Euroopan suurin puutarha-alan ketju, jolla on myymälöitä Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Irlannissa. Plantagen tarjoaa laajan valikoiman kasveja, istutuksia ja puutarhatuotteita. Valikoima sisältää kaikkea puutarhakalusteista, ruukuista ja grilleistä kodinsisustukseen, lahjatavaroihin ja leikkokukkiin. Plantagenin kaikissa myymälöissä on koulutettuja puutarhureita.