Plantronics BackBeat SENSE: aivan uusi tapa tehdä langattomat kuulokkeet

Äärimmäisen kevyissä ja älykkäissä bluetooth-kuulokkeissa on upea äänenlaatu, koko päivän kestävä akku ja intuitiivista teknologiaa.

Tiedotusvälineille 15.9.2015

Ääniteknologian ja kannettavien laitteiden pioneeri Plantronics on julkaissut uudet langattomat BackBeat SENSE -kuulokkeet, joiden ominaisuudet, mukavuus ja äänenlaatu on nostettu aivan uudelle tasolle. Halusitpa sitten uppoutua soittolistojen syövereihin tai nauttia elokuvien äänimaailmasta, BackBeat SENSE tarjoaa tähän huomaamattoman kevyet ja tyylikkäät kuulokkeet, joissa on loistava akkukesto, älykkäät toiminnot ja Plantronicsin kuulu äänenlaatu.

Mikä tekee BackBeat SENSEstä erilaisen? Älykkäät anturit keskeyttävät musiikin toiston heti, kun otat ne pois päästä. Tämä parantaa akkukestoa. Kun laitat kuulokkeet takaisin, musiikin toisto jatkuu tyylikkäästi vähitellen voimistuen.

Älykäs laiteparitus tekee eri äänilähteiden välillä vaihtamisesta nopeaa ja saumatonta. Kuulokkeet voivat muodostaa parin kahden eri laitteen kanssa samaan aikaan. Ne kertovat miellyttävällä äänellä tärkeitä tietoja mm. akun varauksesta ja yhteyden tilasta. Ohjaustoiminnot on keskitetty toiseen kuulokkeeseen, jolloin niiden käyttö on helppoa ja intuitiivista. Ja sokerina pohjalla, yhdellä latauksella musiikkia voidaan kuunnella jopa 18 tunnin ajan.

BackBeat SENSE on myös muotoilultaan innovatiivinen. Kenen tahansa on mukava käyttää kuulokkeita pitkiäkin aikoja yhtäjaksoisesti. Ainutlaatuinen sanka on suunniteltu sopimaan mukavasti käytännössä kaikenkokoisiin päihin. Se jakaa kuulokkeiden painon tasaisesti ja poistaa näin epämukavan ja rasittavan paineen tunteen. BackBeat SENSE painaa vain 140 grammaa, mikä tekee siitä noin 50 % useimpia vastaavia korvan päälle tulevia bluetooth-kuulokkeita kevyemmän. (1 Tyynynpehmeä muistipehmuste mukautuu käyttäjän korvien muotoon, mikä parantaa myös koettua äänenlaatua. Kompakteja ja kokoontaitettavia kuulokkeita on mukava kuljettaa kaulan ympärillä silloin, kun musiikkia ei kuunnella.

BackBeat SENSEn tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:

• Plantronicsille ominainen äänenlaatu ja dynaamiset ajurit luovat parhaan mahdollisen tasapainon täyteläisen basson, kirkkaiden diskanttien ja luonnollisten keskiäänten välille. Voit nauttia täysin korvin musiikista ja kuulla pienimmätkin nyanssit vaikkapa elokuvan ääniraidalta.
  • Edistyksellinen bluetooth sallii kahden eri laitteen yhdistämisen ja niiden käyttämisen jopa 100 metrin etäisyydeltä – eli vaikkapa futiskentän päädystä toiseen. Edellytyksenä on, että vastaparina toimii bluetooth 1 -luokan laite.
  • Kaksoismikrofoni mahdollistaa HD-tasoisen viestinnän esimerkiksi Sirin, Google Now’n, Cortanan ja Skypen kaltaisten puhesovellusten kanssa.
  • OpenMic-tekniikka on tarkoitettu niihin tilanteisiin, kun haluat kuulla mitä ulkomaailmassa tapahtuu. Pääset napinpainalluksella kuuntelemaan ympäristön ääniä menettämättä tahtiakaan musiikista.
  • Kokoontaitettavaa BackBeat SENSEä on helppo kuljettaa mukana ja säilyttää kestävässä kuljetuspussissa, jossa on kätevä tasku myös lataus- ja audiojohdoille.

Plantronicsin palkitut BackBeat-kuulokkeet
BackBeat SENSE on langattoman BackBeat-kuulokesarjan uusin jäsen. Muita BackBeat-tuotteita ovat arvostelumenestys BackBeat PRO, jossa on aktiivinen vastamelutoiminto sekä ennätyksellinen 24 tunnin toistoaika; BackBeat FIT tarjoaa hienkestävän ja rankimmissakin treeneissä mukavasti paikallaan pysyvän muotoilun; suosittu BackBeat GO 2 + latauskotelo sisältää langatonta laatuääntä uskomattoman pienessä ja kevyessä muodossa.

BackBeat SENSE tulee saataville syyskuussa kahtena eri mallina — musta/espresso tai valkoinen/hiekka – ja sen suositushinta on 180 €. Lisätietoja on osoitteessa www.plantronics.com/uk/product/backbeat-sense/.

Plantronics on maailman johtava kuulokevalmistaja ja audiotekniikan edelläkävijä. Sen tuotevalikoima ulottuu yritysten viestintälaitteista kuluttajien bluetooth- ja pelikuulokkeisiin.
Alun perin kaupallisen lentoliikenteen tarpeisiin kehitettyjä tuotteita käyttävät nykyään muun muassa hätäkeskukset, lennonjohtajat, kaikki Fortune 100 -listan yritykset sekä kuluttajat kaikkialla maailmassa. Lisätietoa: www.plantronics.com

1) Sisäisessä testauksessa on todettu, että BackBeat SENSE painaa vähintään 50 % vähemmän kuin kattava valikoima vastaavanlaisia korvien päällä käytettäviä bluetooth-kuulokkeita.

Lisätietoja, tuotekuvat ja testilaitepyynnöt:
Toni Stubin, viestintätoimisto Netprofile, 040 865 6560, toni@netprofile.fi