• Plantronics/

Plantronics ja Dolby tuovat aidon tilaäänen Xbox One-, Project Scorpio- ja Windows 10 -pelaajille

Report this content

RIG-pelikuulokkeiden Dolby Atmos -aktivointi mahdollistaa jättiloikan surround-ratkaisuista aitoon tilaääneen.

Tiedotusvälineille 9.6.2017

Plantronics on aloittanut yhteistyön Dolby Laboratoriesin kanssa tarjotakseen pelaajille entistä todentuntuisempia pelihetkiä Dolby Atmos -audioteknologialla. Mullistava loikka surround-äänestä pelaajan täysin ympäröivään äänimaailmaan onnistuu Plantronicsin RIG 400LX-, RIG 600LX- ja langattomilla RIG 800LX -kuulokkeilla. Xbox One -konsolia tai Windows 10 PC:tä käyttävät pelaajat saavat näihin kuulokkeisiin äärimmäisen tarkan ja realistisen äänimaailman ilmaisella Dolby Atmos for Headphones -aktivointikoodilla.

”Olemme tutkineet, miten pelikokemusta voidaan parantaa äänen avulla tuomalla esimerkiksi pelaajat lähemmäs toisiaan tai suoraan toiminnan keskelle”, sanoo Plantronicsin pelijohtaja Jack Reynolds. ”Seuraavan sukupolven grafiikkaan satsaavat pelaajat ansaitsevat mielestämme myös seuraavan sukupolven audiokokemuksen. Viihteen kokonaisvaltaiseen muutokseen tähtäävä Dolby on meille täydellinen kumppani entistä vaikuttavampien elämysten tuottajana.”

Dolby Atmos mahdollistaa huippuluokan tilatarkkuuden käsittelemällä ääniä yksittäisinä objekteina, jotka liikkuvat todentuntuisesti pelaajan ympärillä. Dolby Atmos for Headphones -teknologialla varustetuilla Plantronics RIG -pelikuulokkeilla äänet voi kuulla edestä, takaa, ylhäältä ja alhaalta.

”Dolby Atmoksen avulla pelaaja voi tunnistaa yksittäiset audioelementit ja paikantaa nopeasti niiden lähteet”, sanoo Dolbyn pelijohtaja Spencer Hooks. “Yhteistyö Plantronicsin kanssa on meille valtavan hieno tilaisuus päästä tarjoamaan pelaajille entistä henkilökohtaisempi ja tarkempi tunne heitä ympäröivästä digitaalisesta maailmasta.”

Dolby Atmoksen lisäksi uusien mallien ominaisuuksiin kuuluvat Plantronicsin RIG-kuulokkeille ominaiset kevyt rakenne, monipuolinen muotoilu, ääntä eristävät kuulokekupit sekä näppärä äänensäätö.

Plantronics RIG 800LX Wireless

• Huippuluokan langatonta suorituskykyä: voit pelata vaikka koko päivän 24 tunnin akkukeston ja viiveettömän langattoman yhteyden ansioista Xbox One -konsolilla. Vahvistettu ääni ja 40 mm kuuloke-elementit herättävät äänimaailman eloon. Matalan taajuuden resonaattorit vahvistavat bassoa ja pienentävät säröä. Äänipalaute auttaa tarkkailemaan oman puheäänen tasoa ja laatua pelin sisäisissä chateissa. Melua vaimentava mikrofoni takaa sen, että tiimin jäsenet kuulevat selkeää puhetta taustahälyn sijaan. Kun puhuminen lopetetaan, puomimikrofoni mykistyy automaattisesti ylös käännettäessä.
  • Tarkat säätimet: kuulokekupeissa olevilla säätimillä voi nopeasti säätää sekä äänenvoimakkuutta että balanssia pelin ja chatin äänten välillä. Neljän taajuusasetuksen avulla voi korostaa korkeita ääniä, keskitaajuuksia, bassoa tai puhetta.

Plantronics RIG 600LX ja RIG 400LX

Kummassakin mallissa on ammattitason LX1-vahvistin kolmella taajuusasetuksella, kaksi analogista säädintä pelin ja chatin välisen äänitasapainon säätämiseen sekä oma liitäntä musiikkia varten. RIG 400LX -kuulokkeissa on tarkan ja voimakkaan äänen tuottavat 40 mm kuuloke-elementit. Melua vaimentava puomimikrofoni takaa sen, että muut tiimin jäsenet kuulevat puheen selkeästi. RIG 600LX -mallissa on tasapainoinen äänimaailma ja särötön basso, joka pitää pelaajan keskellä toimintaa peittämättä kuitenkaan pelin kannalta tärkeitä hiljaisempia ääniä.

Saatavuus ja hinnoittelu

RIG 400LX- ja RIG 600LX -kuulokkeet sekä langaton RIG 800LX -malli tulevat saataville syksyn aikana. Kuulokkeet on suunniteltu käytettäväksi Xbox One -konsolien (Xbox One, Xbox One S ja Project Scorpio) ja Windows 10 -laitteiden kanssa. Suositushinnat ovat 99,99 euroa (RIG 400LX), 149,99 euroa (RIG 600LX) ja 179,99 euroa (RIG 800LX). Lisää Atmos-malleja on tulossa myöhemmin tänä vuonna.

Lisätietoja lehdistölle ja kuvapyynnöt:

Toni Stubin, Netprofile
toni@netprofile.fi

Tietoja Plantronicsista
Plantronics on maailman johtava kuulokevalmistaja ja audiotekniikan edelläkävijä. Sen tuotevalikoima ulottuu yritysten viestintälaitteista kuluttajien bluetooth- ja pelikuulokkeisiin. Alun perin kaupallisen lentoliikenteen tarpeisiin kehitettyjä tuotteita käyttävät nykyään muun muassa hätäkeskukset, lennonjohtajat, kaikki Fortune 100 -listan yritykset sekä kuluttajat kaikkialla maailmassa. Lisätietoa:
www.plantronics.com

Avainsanat: