Plantronicsin uusi toimistorakennus voitti "melu-Oscarin"

Tiedotusvälineille 16.12.2015

Kuulokevalmistaja Plantronicsin uusi Hollantiin rakennettava Euroopan pääkonttori voitti tänä vuonna NAS-järjestön John Connell Soundscape Award -ääniympäristöpalkinnon. Amsterdamin lähelle Hoofddorpiin nouseva toimitalo otetaan käyttöön vuonna 2016.

Rakennuksen ovat suunnitelleet arkkitehti William McDonough ja kemisti Michael Braungart osana Park 20/20 -kehityshanketta. Siihen on suunniteltu akustisia tiloja, jotka parantavat tuottavuutta ja lisäävät hyvinvointia.

Noise Abatement Society (NAS) on brittiläinen järjestö, jonka tarkoituksena on lisätä tietoisuutta melusaasteesta. Järjestö myöntää vuosittain perustajansa John Connellin mukaan nimettyjä palkintoja yrityksille ja henkilöille, jotka ovat merkittävästi parantaneet ääniympäristöämme. Näitä myös "melu-Oscareiksi" kutsuttuja palkintoja on jaettu jo 14 vuoden ajan yli 150 taholle. Palkintojen avulla halutaan herättää huomiota äänenlaadun merkitykselle elämässämme ja edistää hankkeita, jotka vähentävät tarpeettoman melun aiheuttamia haittoja.

"NAS onnittelee Plantronicsia vahvasta sitoutumisesta hyvän ääniympäristön periaatteisiin. Hoofddorpin uusi rakennus osoittaa, että yritys ymmärtää arvon, joka paremmalla ääniympäristöllä on elämälle ja työlle", sanoo NAS:n toimitusjohtaja Lisa Lavia.

"On todella hienoa saada John Connell -palkinto uudelle pääkonttorillemme. Tämä tunnustus osoittaa, mihin yritysten tulee toimistorakentamisessa pyrkiä”, sanoo Plantronicsin Euroopan ja Afrikan alueen johtaja Philip Vanhoutte. ”Olemme oppineet ymmärtämään erittäin hyvin, miten äänet vaikuttavat työympäristöömme. Haluamme poistaa häiritsevän taustamelun, nostaa äänen arvostusta ja varmistaa, että jokainen voi työskennellä terveellisesti ja tuottavasti".

Plantronics on maailman johtava kuulokevalmistaja ja audiotekniikan edelläkävijä. Sen tuotevalikoima ulottuu yritysten viestintälaitteista kuluttajien bluetooth- ja pelikuulokkeisiin. Alun perin kaupallisen lentoliikenteen tarpeisiin kehitettyjä tuotteita käyttävät nykyään muun muassa hätäkeskukset, lennonjohtajat, kaikki Fortune 100 -listan yritykset sekä kuluttajat kaikkialla maailmassa. Lisätietoa: www.plantronics.com

Lisätietoja:
Toni Stubin, viestintätoimisto Netprofile, 040 865 6560, toni@netprofile.fi