Kännykkälippujen myynti ylitti 100.000.000 kappaletta

Report this content

Matkapuhelimissa toimivien hyötypalveluiden suunnitteluun ja tuotantoon erikoistunut Plusdial kertoo, että vuoden vaihteessa kännykkälippujen myynnissä ylittyi 100.000.000 kappaleen raja. Plusdial on suomalainen yritys, joka tarjoaa julkisen liikenteen kännykkälippujen mobiiliversioita asiakkainaan liikennelaitokset.

”Kännykkälippu on omaksuttu hyvin siellä, missä muutenkin mobiilipalvelut ovat lähes kaikkien saatavilla. Joukkoliikenteessä kännykkälippu säästää aikaa ja työtä henkilökunnalta. Mitä vähemmän käteisen käsittelyä on liikennevälineissä, sitä turvallisempaa toiminta on”, sanoo toimitusjohtaja Kimmo Mattila Plusdial Oy:stä.

Suomessa kännykkälippu on käytössä Helsingissä. Ruotsissa kännykkälippuja käyttäviä kaupunkeja on huomattavasti enemmän ja lipputyyppejäkin on useampia.

Plusdial tekee parhaillaan kännykkälippua tunnetuksi Euroopassa ja palvelua on esitelty jo yli 55 maassa.

”Vastaanotto on ollut hyvä. Ruotsin lisäksi mukana on pidempään ollut Belgia ja uusi yhteistyö aloitettiin viime vuonna Italian kanssa”, toteaa Kimmo Mattila.

Kännykkälippu valittiin mm. Suomen Parhaaksi Mobiilipalveluksi 2002 sekä palkittiin Valtineuvoston Tietoyhteiskuntaohjelman Pääministerin parhaat käytännöt -kilpalun Grand Prix-palkinnolla vuonna 2004.

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Kimmo Mattila, puh. 040 548 5656, kimmo.mattila@plusdial.net, www.plusdial.com