Adonis vie Nobelin kirjallisuuspalkinnon

Nobelin kirjallisuuspalkinto jaetaan lokakuussa, ja spekulaatiot palkinnon voittajasta käyvät kuumana. Peliyhtiö Unibet nostaa ennakkosuosikiksi Adoniksen, 80-vuotiaan syyrialaisen runoilijan, jota on jo vuosien ajan tituleerattu arabialaisen runouden merkittävimmäksi hahmoksi.

Unibet antaa Adonikselle kertoimen 5,0. Palkinto ei ole 15 vuoteen mennyt Euroopan ulkopuolelle eikä vuoden 1996 jälkeen runoilijalle, ja Unibet uskoo erityisesti näiden seikkojen parantavan Adoniksen mahdollisuuksia.

Tilastojen valossa muita vahvoja ehdokkaita ovat Unibetin mukaan kertoimella 6,50 japanilainen Haruki Murakami, jota pidetään yhtenä postmodernin kirjallisuuden merkittävimmistä hahmoista, sekä kertoimella 6,00 amerikkalainen kirjailija Philip Roth, joka on käytännössä voittanut jo kaiken voittamisen arvoisen – paitsi Nobelin.

Nobel Literature Prize 2010 – Winner

Birro, Marcus  150,0

Kaikki kertoimet: https://fi.unibet.com/betting/

Lisätietoja: Liisa Matinvesi, p. 44 78416 73391, liisa.matinvesi@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä. Se tarjoaa palveluita 27 kielellä osoitteessa www.unibet.com. Tällä hetkellä Unibetillä on yli 4,7 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja RGA:han Iso-Britanniassa (Remote Gambling Association). Unibet on G4:n (Global Gaming Guidance Group) sertifioima. Joulukuussa 2007 Unibet hankki omistukseensa Pohjoismaiden markkinoiden suurimman bingo-operaattorin Maria Holdingsin ja huhtikuussa 2008 Skandinavian suurimman toto-yhteisön, Travnetin.

Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com