Affecto tuo SAP Business Intelligence -ohjelmistot pilvipalveluna Suomeen

Affecto laajentaa yhteistyötään SAP:n kanssa ja aloittaa ensimmäisenä SAP BusinessObjects BI OnDemand -ratkaisutoimittajana Pohjoismaiden alueella.

Yritykset hankkivat yhä useammin ohjelmistonsa palveluna ja ottavat käyttöön pilvipalveluja. Affecto ja SAP odottavat palveluna tarjottavien Business Intelligence -ratkaisujen (BI) kysynnän lisääntyvän merkittävästi tulevina vuosina, vaikka vielä tällä hetkellä näiden ratkaisujen markkinat ovatkin vasta kehityksen alkuvaiheessa.

SAP BusinessObjects BI OnDemand on pilvipohjainen, avaimet käteen BI-ratkaisu. Pilvipalvelusta asiakkaat saavat helposti työkaluja liiketoiminnan kehittämiseen. Yritykset voivat tallentaa palveluun tietoja, ja se mahdollistaa tietolähteiden yhdistelyn, tiedonhaut, datan tarkastelun näytöllä, ohjausnäkymien ja raporttien kokoamisen sekä tietojen turvallisen jakamisen yrityksen sisällä tai sen ulkopuolelle.

Liiketoimintatiedon hallintajärjestelmän (BI-järjestelmän) luominen ja ylläpito edellyttävät IT-osaamista ja tietotaitoa, jota varsinkaan pk-yrityksistä löytyy harvoin. Ratkaisuna tähän BI-järjestelmä kannattaa hankkia pilvipalveluna. Se on yksinkertainen ottaa käyttöön ja tarjoaa helppokäyttöisiä työkaluja liiketoiminnan kehittämiseen. Affecto tarjoaa ratkaisun tueksi palvelukokonaisuuksia, jotka sisältävät tilauksen, räätälöidyn ratkaisun, koulutuksen ja laajat tukipalvelut. Palvelut takaavat asiakkaalle onnistuneen järjestelmän käyttöönoton ja hyvän tuottavuuden.

Liiketoimintatiedon hallinta tehostaa liiketoimintaa. Organisaatiot hyötyvät BI-ratkaisuista etenkin päätöksentekoon liittyvässä suunnittelussa, raportoinnissa ja ennusteiden tekemisessä

"Nykyisessä taloustilanteessa organisaatioiden on hyödynnettävä kaikkia käytettävissä olevia työkaluja toimintansa tehostamiseksi. SAP:n tilauspohjainen OnDemand BI -ratkaisu on helppokäyttöinen ja taloudellinen tapa aloittaa liiketoimintatiedon hyödyntäminen myös pk-yrityksissä ja suurten yritysten yksittäisissä yksiköissä. Affecton tehtävänä on auttaa käyttäjiä hyödyntämään palvelua mahdollisimman tehokkaasti. Me myös opastamme heitä BI-ratkaisun kehittämisessä, käyttöönotossa ja hallinnassa sekä sen yhdistämisessä muihin palveluihin", Affecton kehitysjohtaja Timo Helkiö sanoo.

Affecto toimittaa ensimmäisenä SAP:n OnDemand BI -pilvipalveluja Pohjoismaissa.

"OnDemand-ratkaisumme on ollut reilun neljän vuoden ajan saatavana Yhdysvalloissa, jossa sillä on jo yli 275 000 käyttäjää. Heinäkuun alussa aloitimme palvelun toimittamisen EMEA-alueen pk-yrityksille yhteistyökumppaniemme kautta. Valitsimme Affecton yhdeksi ensimmäisistä yhteistyökumppaneistamme laajentaessamme toimintaamme Pohjoismaihin, koska Affectolla on täällä vahva asema ja yhteistyösuhteemme on pitkä ja läheinen", SAP Finlandin pk-yritysmyynnistä vastaava Maria Walden kertoo.

www.biondemand.fi

Lisätiedot:

Maria Walden, Country Manager SME, SAP Finland, puh. 040 829 1314

Timo Helkiö, kehitysjohtaja, Affecto, puh. 0205 777 203, timo.helkio@affecto.fi

SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP:llä on yli 97 000 asiakasta yli 120 maassa. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.