Aito F1-auto kurvasi keskelle Helsinkiä

Helsingin keskustassa voi lähipäivien ajan ihastella ihka-aitoa F1-autoa, kun joulukuussa elokuvateattereihin saapuvassa Ella ja kaverit -elokuvassa käytetty menopeli saapui keskelle Stockmannin hissiaulaa. Viikonloppuna tavattavissa on myös suosikkikirjasarjan valkokankaalle saatteleva joukko.

Esillä oleva menopeli on aito Formula 1 -sarjan kilpa-auto, jota käytettiin loppuvuodesta ensi-iltansa saavan Ella ja kaverit -elokuvan kuvauksissa. F1-auton ujuttaminen aivan Helsingin ydinkeskustassa olevan tavaratalon hissiaulaan ei ollut yksinkertainen operaatio, sillä suurikokoisen auton tieltä piti muun muassa poistaa tolppia. Paikalla ollessaan kulkupeli on jo ehtinyt herättää runsaasti huomiota.

– Auto ehti olla paikalla vain muutaman hetken, kun ensimmäiset ohikulkijat olivat jo kerääntyneet sen ympärille, tuottaja Laura Salonen kertoo.

Ella ja kaverit -elokuvassa autolla ajaa Äf Yksi (Oliver Kivi), jota manageri-isä Isä Yksi (Kari Ketonen) valmentaa.

Ella ja kaverit -elokuvan taustatiimi tavattavissa

Viikonlopun aikana Stockmannilla on myös tavattavissa Ella ja kaverit -elokuvan taustatiimi, kirjailija Timo Parvela, ohjaaja Taneli Mustonen ja tuottaja Juha Wuolijoki. He ovat paikan päällä kertomassa joulukuun 28. päivä ensi-iltaan tulevasta Ella ja kaverit -elokuvasta, joka perustuu Timo Parvelan Ella-kirjoihin. Ella ja kaverit -elokuvassa huippusuosittu kirjasarja muuntuu ensimmäistä kertaa valkokankaalle.

Elokuvassa Ellan ja kavereiden rooleissa nähdään joukko lahjakkaita ja persoonallisia lapsia. Aikuistähtinä puolestaan nähdään opettajan roolissa Eero Milonoff, ilkeänä Isä Ykkösenä Kari Ketonen, koulun rehtorina Armi Toivanen sekä muissa keskeisissä rooleissa Ville Virtanen, Pamela Tola, Tiina Weckström ja Ville Myllyrinne.

Parvela, Mustonen ja Wuolijoki ovat paikalla perjantaina 19.10. klo 16–17 ja sunnuntaina 21.10. klo 13–14.

Elokuvateemaan liittyen Stockmannilla järjestetään viikonlopun ja alkuviikon aikana erikoismaskeerausnäytöksiä. Halukkaille paikallaolijoille taiotaan Ellan "hassuttelumaskeja” sunnuntaina 21.10. klo 13–14 ja tiistaina 23.10. klo 14-15.

Lisätietoja: Anni Sironen, puh. 040 5432 238

Snapper Films Oy on Juha Wuolijoen Helsingissä ja New Yorkissa toimiva elokuvatuotantoyhtiö, jonka viimeisin elokuva Hella W sai ensi-iltansa tammikuussa 2011. Yhtiön edellinen elokuva Joulutarina oli vuoden 2007 katsotuin kotimainen elokuva. Kansainvälisesti palkittu elokuva on myyty yli 120 maahan ja on siten laajimmalle levinnyt suomalainen näytelmäelokuva.