Alexandra Lilja Lindvik nimitetty Rezidor Hotel Group -konsernin Pohjoismaiden PR- ja viestintäjohtajaksi

Rezidor Hotel Group -konserni, yksi Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan suurimmista kansainvälisistä hotelliketjuista, on nimittänyt Alexandra Lilja Lindvikin uudeksi PR- ja viestintäjohtajaksi Pohjoismaissa. Alexandra tulee vastaamaan kaikesta konsernin viestinnästä ja PR-toiminnasta. Hänen vastuualueensa kattaa yli 60 hotellia ja 15 000 hotellihuonetta Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Islannissa. Hän aloittaa työssään toukokuun 11. päivä 2015.

Alexandra Lindvik on työskennellyt ennen Rezidoriin siirtymistään johtavassa kansainvälisessä PR- ja viestintätoimistossa Burson-Marstellerissa vuodesta 2009. Burson-Marstellerissa Lindvik on konsultoinut muun muassa useita pohjoismaisia hotelliyhtiöitä strategisessa viestinnässä ja PR:ssä. Hänellä on paljon kokemusta integroitujen viestintä- ja vastuullisuuskampanjoiden kehittämisestä ja toteuttamisesta. Monet Lindvikin toteuttamista kampanjoista ovat voittaneet kansainvälisiä palkintoja saavutetuista vaikutuksistaan.

”Toivotamme mielellämme näin kokeneen ja tuloshakuisen viestinnän ammattilaisen tervetulleeksi Pohjoismaiden tiimiimme. Pohjoismaat ovat Rezidorille äärimmäisen tärkeä markkina-alue. Rezidor on ollut listautuneena Tukholman pörssissä (REZT) vuodesta 2006, ja olemme suurin kansainvälinen hotelliyhtiö Pohjoismaissa. Olemme asiakkaillemme edelleen ykkösvaihtoehto. Skandinaavinen perintömme sekä yli 70 markkina-aluetta EMEA-alueella kattava vankka, kansainvälinen valikoimamme takaavat meille erityisen aseman Pohjoismaissa. Lindvik tulee tiimiimme jatkamaan johtoasemamme vahvistamista sekä kasvattamaan brändimme tunnettuutta ja asiakkaidemme uskollisuutta”, sanoo Tom Flanagan, Rezidorin Pohjoismaiden varapääjohtaja.

Alexandra Lindvik on norjalainen. Hänellä on mediaan ja retoriikkaan keskittyvä sosiologian maisterintutkinto Oslon yliopistosta sekä viestinnän ja median kandidaatintutkinto Oslo University Collegesta. Lindvik tulee toimimaan myös Rezidorin Pohjoismaiden johtoryhmässä.

”Olen hyvin innoissani saadessani alkaa työskennellä yhdessä maailman eettisimmistä hotelliyhtiöistä. Odotan innolla työskentelyä hotellinomistajien dynaamisen joukon kanssa. Haluan tuoda esiin huomionarvoisia hotelleja ja niissä työskenteleviä ihmisiä, joilla on aitoa Yes I Can! -asiakaspalveluasennetta”, sanoo Alexandra Lilja Lindvik.

Lisätiedot:

Keum Roling
keum.roling@carlsonrezidor.com

Sara Alsen
Sara.Alsen@bm.com

Rezidor Hotel Group -konsernista:

Rezidor Hotel Group -konserni on mailman dynaamisimpia hotelliyhtiöitä ja Carlson Rezidor Hotel Groupin jäsen. Konserniin kuuluu yli 430 toiminnassa tai kehitteillä olevaa hotellia sekä yli 95 600 hotellihuonetta 73 maassa.

Rezidorin tärkeimpiä brändejä ovat Radisson Blu ja Park Inn by Radisson Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa (EMEA-alue), sekä Club Carlson -ohjelma hotellien kanta-asiakkaille. 2014-vuoden alussa Rezidor on lanseerannut yhdessä Carlsonin kanssa uudet brändit Radisson Redin sekä Quorvus Collectionin. Rezidorilla on alan johtava vastuullisen liiketoiminnan ohjelma ja Yhdysvaltalainen ajatushautomo Ethisphere on palkinnut Rezidorin yhtenä maailman eettisimmistä yrityksistä.

Marraskuussa 2006 Rezidor listautui Tukholman pörssiin Ruotsissa. Carlson, Yhdysvaltain Minneapoliksessa toimiva yksityinen kansainvälinen matkailualan yritys, on Rezidorin suurin osakkeenomistaja.

Rezidor Hotel Groupin pääkönttori on Brysselissä, Belgiassa.

www.rezidor.com