Asianajaja Kai Erlund vahvistamaan Krogeruksen teknologiaryhmää

Asianajaja Kai Erlund on aloittanut Krogeruksen teknologiaryhmän toisena vetäjänä. Erlund on johtavia suomalaisia teknologiajuridiikan asiantuntijoita ja hänellä on yli 12 vuoden työkokemus liikejuristina.

Kai Erlund on aiemmin hoitanut kotimaiseen ja kansainväliseen teknologiajuridiikkaan liittyviä toimeksiantoja Castrén & Snellmanilla. Erlund on toiminut myös useita vuosia ohjelmistotoimittajien Oraclen ja Symantecin lakimiestehtävissä sekä Suomessa että Englannissa. Erlund on tunnettu erityisesti IT-juridiikan osaajana ja hän oli muun muassa mukana IT2010-sopimusehdot laatineessa työryhmässä. Erlund on myös yksi "IT2010 – Käytännön käsikirja" -teoksen kirjoittajista.

Krogeruksen 10 lakimiehen teknologiaryhmä on ainutlaatuinen yhdistelmä asianajomaailmasta ja teknologiayrityksistä pitkän kokemuksen hankkineita erityisosaajia. Ryhmän senior-asiantuntijat Juha Pekka Katainen, Mika Puittinen, Sami Laine ja Kai Erlund ovat kaikki tunnettuja alalla ja heidän erityisosaamisensa on tunnustettu useissa kansainvälisissä tutkimuksissa. Krogeruksen teknologiaryhmä keskittyy jatkossakin IT- ja muun teknologiasektorin laajimpien ja haastavimpien toimeksiantojen hoitamiseen.

Krogeruksen teknologiaryhmästä vastaava osakas Mika Puittinen on erittäin tyytyväinen Erlundin siirtymisestä Krogeruksen palvelukseen.

"Kai vahvistaa entisestäänkin Krogeruksen kokenutta teknologiaryhmää. Hänen mukaantulonsa ryhmäämme täydentää erityisesti kansainvälisen ohjelmistoliiketoiminnan juridiikkaan liittyvää osaamistamme."

Kai Erlund otti Krogeruksen kutsun innolla vastaan.

”Krogeruksen teknologiaryhmä on perinteisesti ollut markkinoiden kärkipraktiikoita ja yksi toimiston kulmakivistä. Otan haasteen vastaan mielelläni ja arvostan sitä luottamusta, jota toimintaani kohtaan on osoitettu. Asiakkaiden liiketoiminnan kehittämiseen liittyvissä teknologiahankkeissa on tällä hetkellä paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Tulen käyttämään kokemustani asiakkaidemme eduksi näissä hankkeissa.”

Lisätietoja antavat:

Mika Puittinen                                                                 Kai Erlund
Partner                                                                            Counsel
puh. +358 (0)50 395 1673                                            puh. +358(0)40 585 3208

Asianajotoimisto Krogerus Oy on kotimaiseen ja kansainväliseen liikejuridiikkaan erikoistunut suuri suomalainen asianajotoimisto. Krogerus on kasvanut 2000-luvulla selvästi muita suuria asianajotoimistoja nopeammin; yrityksen liikevaihto on lähes kuusinkertaistunut ja lakimiesten määrä nelinkertaistunut vuodesta 2000. Yhtiön liikevaihto 31.3.2011 päättyneellä tilikaudella (16kk) oli 28 M€ ja sen palveluksessa on 150 työntekijää, joista lakimiehiä on 90. Asiakkaita ovat kotimaiset ja kansainväliset suuryritykset, rahoituslaitokset, pääomasijoittajat sekä julkishallinto. Lisätietoja: www.krogerus.com