Atik Ismail: HJK vie mestaruuden, säälihopeaa Espooseen

Peliyhtiö Unibetin jalkapalloasiantuntija Atik Ismail on vakuuttunut, että tällä kaudella Veikkausliigan mestaruuden vie HJK. Viimeisen kierroksen jännittävimmät hetket nähdäänkin todennäköisesti Turussa, jossa kärkikolmikon nokkimisjärjestys selviää lopullisesti. Myös sarjan häntäpäässä kuhisee, sillä divariuhan alla ovat JJK ja RoPS.

Panosta totisesti riittää Veikkausliigassa. Mestaruus on periaatteessa kolmen kauppa, mutta HJK sen vie. Hongalla on mainiot mahdollisuudet ponnistaa sarjan toiseksi. Se kohtaa kuitenkin Turussa TPS:n, joka pyrkii hopealle vähintään yhtä innokkaasti. Putoamistaistelussa taas pelataan hyytävä peli, kun savolaiset matkustavat Rovaniemelle. Saako JJK napattua pisteen? Veikkausliigan otteluohjelma on ollut järkyttävän epätasainen: taukoja pidetään, kun nurmi viheriöi. En ymmärrä syytä. Se on heijastunut myös vedonlyöntiin. Joillekin joukkueille lepo on ollut hyvästä, toisille se on aiheuttanut harmia. Toivottavasti ensi kaudelle saadaan järkevä ohjelma, vaikka MM-kisat vaikeuttavatkin sen laatimista. Lopuksi käydään vielä viimeisen kierroksen pelit läpi! TPS–FC Honka 2 Honka on ollut vahvassa syysvireessä. Pelilliset palikat ovat loksahtaneet paikoilleen. Maalintekijöitä riittää ja Jami Puustinen on noussut hattutempuillaan uhkaamaan Hermannin maalintekijäkuninkuutta. Hyvää Hongan henkeä kuvastaa Vuorisen kommentti siitä, pitäisikö Jamin antaa tehdä 4 maalia, jotta kuninkuus jaetaan. No, ei TPS:kään ole helposti lyötävissä. Se janoaa Rautiaisen johdolla ainakin hopeaa apunaan loistava pelimies Brown. Haen tähän kohteeseen rohkeasti vierasvoittoa. Joka tapauksessa pelistä tulee huima. VPS–IFK Mariehamn 1 Molempien joukkueiden peli on ollut välillä kiitettävää. Vierasjoukkue on onnistunut yllättämään läpi koko kauden, mutta esimerkiksi tappio Hakaa vastaan oli sille karvas pettymys. Vepsu taas lähtee seuraavaan kauteen uusin eväin. Nyt se haluaa jättää kotiyleisölleen hyvästit pelaamalla voiton kotiin. Matka saarelta Pohjanmaalle on sen verran pitkä, että uskon kotivoittoon. HJK–FF Jaro 1 Klubi vie siis mestaruuden, kiitos monipuolisen ja tasokkaan pelaajamateriaalin. Kiitos kuuluu ennen kaikkea loistaville linkeille Sorsalle ja Bahille. Juho Mäkelä on päässyt syksyllä kovaan kuosiin. Vaikka Eremenko Senior haluaisi varmasti näpäyttää entistä seuraansa, se ei onnistu. Varma 1. FC Haka–MYPA 1 Haka elää veitsenterällä. Sedun rahat ovat hupenemassa koskeen: 100 000 euroa kuussa on paljon. Pelaajien asenne on varmasti kohdallaan, sillä viimeisessä kotiottelussaan halutaan pelastaa, mitä pelastettavissa on. MIFK-voiton jälkeen Haka putosi Suomen Cupista, ja tulevaisuus on kysymyksiä täynnä. MYPA terästäytyi loppukaudesta. Uskon Sami Ristilän kuitenkin kannustavan pelaajiaan rohkeaan peliin, mikä tietää vaikeuksia MYPAlle. FC Lahti–FC Inter 2 Molemmat ovat vielä Suomen Cupissa mukana. Se pitää joukkueet hereillä. Inter on pelannut mielestäni erinomaisia pelejä ja olen hämmästynyt kovasti, ettei joukkue ole sarjataulukossa ylempänä. Lahti elää Litillä ja Rafaelin pelillisillä panoksilla. Nyt pelaan rohkeasti roponi vierasvoiton puolesta. JJK–TamU X Viimeksi pelasin JJK:ta. Huonosti kävi. MIFK voitti jyväskyläläiset puhtaasti. Nyt Keski-Suomen ylpeydellä on totiset paikat. Yksikin piste riittää pelastamaan suoralta putoamiselta. Prihan ja kumppaneiden täytyy kuitenkin pelata rohkeasti, sillä 90 minuuttia pelkkää puolustamista ei ole hyvä asia. TamU:n nuoret hyökkääjät kävivät kirkastamassa maalisaldoaan 21-vuotiaiden karsinnoissa. TamU selviää kenties taloudellisesti kuiville, joten pelaajat haluavat varmasti antaa kaikkensa. Uskon kuitenkin JJK:n taistelevan pisteen arvoisesti monituhatpäisen yleisön edessä. Unibetin voittokertoimet Veikkausliiga 1X2 17.10.2009 FC Haka–MYPA 2,00 3,35 3,50 FC Lahti–FC Inter 2,50 3,30 2,60 HJK–FF Jaro 1,24 5,00 12,50 JJK–Tampere Utd 2,75 2,95 2,60 TPS–FC Honka 2,35 3,40 2,80 VPS–IFK Mariehamn 2,40 3,35 2,70