Atik Ismail: Inter jarruttaa Klubin mestaruushaaveita

Peliyhtiö Unibetin jalkapalloasiantuntija Atik Ismail uskoo, että Turussa veri on vettä sakeampaa. Inter pistää sunnuntaina HJK:lle hanttiin veljesrakkauden voimin ja saattaa samalla kolauttaa särön Klubin mestaruushaaveisiin. Paljon riippuu kuitenkin vielä TPS:n pelimenestyksestä.

Syksy on ollut ailahtelevaa. Osa porukoista saa käsittämättömästi peleihinsä uutta energiaa, toisilla taas kenkä puristaa. Hakan suurvoitto MIFK:stä oli allekirjoittaneelle suuri shokki, samoin kuin Hongan ylivoimainen esitys KuPSia vastaan. No, onneksi sentään TPS voitti RoPSin, kun kaksi kierrosta on vielä jäljellä ja Klubi jahdattavana. INTER–HJK 1 Tunnen Interin omistajan Stefan Håkansin sen verran hyvin, että tiedän joukkueen haluavan voittaa varmasti Klubin. Usein on mies maininnut HJK:n "rakkaaksi" vastustajakseen. Nyt se kuitenkin saattaisi auttaa voitollaan paikallisvihollisen liigamestaruuteen. Inter esiintyi torstaina Kuopiossa vakuuttavasti, kuten keväälläkin. Hyvä remmi, jonka alisuoriutuminen kauden sarjassa ihmetyttää. Joukkue kuuluisi pelillisesti kärkikolmikkoon. Lohtua tuonevat Cup-menestys – ja HJK:n voittaminen. Uskon, että Inter haluaa sotkea mestaruustaistelua ja pistää Klubin lujille. Haen rohkeasti kotivoittoa, ja veikkaanpa ensimmäisen maalin tekijäksikin Grotia! MIFK–JJK 2 Äkkiseltään kakkonen kuulostaa typerältä, joten perustelut ovat paikallaan. Kun KuPS sai oikeutetusti takaisin RoPS-voittonsa, JJK:n saumat karsijan paikalle nousivat oleellisesti. Muistutan, että viimeinen putoaa suoraan. JJK:n peleissä on käynyt paljon porukkaa ja peli on ollut välillä hyvää. Ailahtelevaisuus on kuitenkin iso, ja viime hetken torkahdukset VPS-pelissä anteeksiantamattomia. Nyt uskon kuitenkin jyväskyläläisten pelihuumoriin, kun kysymyksessä on suoran putoamisen välttäminen. Siis loistavalla kertoimella kakkosta! Unibetin voittokertoimet Veikkausliiga 1X2 4.10.2009 FC Inter–HJK 4,25 3,45 1,78 IFK Mariehamn–JJK 1,38 4,20 7,80 MyPa–TPS 4,40 3,50 1,75 KuPS–VPS 2,25 3,25 3,00 TamU–FC Lahti 1,72 3,60 4,30