Aurasma vauhdissa: 16 000 asiakkaan raja rikki

Alan johtavalle lisätyn todellisuuden alustalle julkistettiin uusia pilvipalveluita ja sosiaalista mediaa hyödyntäviä ominaisuuksia

HP:n Autonomy-yhtiö kertoi uraauurtavan Aurasma 2.0 -lisätyn todellisuuden (Augmented Reality, AR) alustansa nopeasta käyttöönotosta. Yhtiö kertoi myös alustan uusista innovaatioista, jotka hyödyntävät pilvipalveluita ja sosiaalista mediaa.

Useat Autonomyn asiakkaat, kuten GQ-lehti, Marvel, Subaru of America, The Austin Chronicle ja USPS suunnittelevat hyödyntävänsä Aurasma 2.0:aa tulevissa markkinointikampanjoissaan.

Qr-koodien ja tekstin sijaan Aurasma mahdollistaa vuorovaikutteisesti käyttäytyvien kuvien käytön hakutoiminnoissa. Aurasman visuaalinen haku välittää älypuhelimiin ja tabletteihin lisätyn todellisuuden animaatioita, kuvia ja videoita. Alustalla on jo yli 16 000 asiakasta eri toimilaloilta, kuten markkinointiviestinnästä, autoteollisuudesta, opetussektorilta, muoti-, musiikki- ja julkaisualalta sekä urheilusta.

Sosiaaliseen mediaan ja pilvipalveluihin liittyvät innovaatiot ovat Aurasma 2.0:ssa suuremmassa roolissa kuin aikaisemmin. Brändit voivat hyödyntää lisättyä todellisuutta aiempaa paremmin tukemaan omia kampanjoitaan. Aurasma 2.0 on integroitu Facebookin, Twitterin ja Google+:n kaltaisten sosiaalisen median alustojen kanssa.

Alustan uusimpia parannuksia ovat muun muassa:

• Skaalattava pilvipohjainen alusta — Aurasman Studio tuo brändeille, elokuvastudioille ja mediakumppaneille suorituskykyä, skaalautuvuutta ja käytettävyyttä rikkaiden mediasisältöjen, kuten vuorovaikutteisen lisätyn todellisuuden ja 3d:n julkaisuun ja luomiseen.
  • Kuvantunnistus ja kohteen seuranta — Aurasma-sovelluksen 2.0 -versiossa on aiempaa paremmat esineen- ja kuvantunnistusominaisuudet. Ne tekevät lisätyn todellisuuden kokemuksesta sujuvamman, nopeamman ja vakaamman.
  • Parempi käyttökokemus — sovelluksen uuteen käyttöliittymään on integroitu tykkäämisen ja jakamisen kaltaisia sosiaalisia ominaisuuksia sekä helpotettu lisätyn todellisuuden sisältöjen löytämistä, katselua ja luomista.

"Organisaatiot etsivät uusia, luovia tapoja nousta hälyn yläpuolelle ja olla kiinteässä kanssakäymisessä kuluttajien kanssa", kommentoi HP:n Aurasmasta vastaava johtaja Annie Weinberger. "Aurasman nopea käyttöönottotahti maailmanlaajuisesti johtuu sen taustalla olevasta innovatiivisesta teknologiasta, joka hyödyntää liikkuvuuden ja sosiaalisen median megatrendejä."

Aurasma julkistettiin kesäkuussa 2011, ja sillä on nyt 100 maassa yli 16 000 asiakasta. Aurasmaa käyttävät muun muassa Marvel, Maybelline, Sony Pictures, Teléfonica / O2, Universal Pictures ja Universal Music Group. Yksinkertainen ja helppokäyttöinen alusta ei vaadi erillistä ohjelmistokehityskoulutusta. Kaikki organisaatiot kokoon katsomatta voivat luoda ja julkaista nopeasti omia lisätyn todellisuuden sisältöjään. Katso tästä videosta, kuinka eri brändit ovat käyttäneet Aurasmaa.

Lataa Aurasma
App Store — http://auras.ma/s/ios
Google Play — http://auras.ma/s/android

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier Americas client event, HP Discover, takes place June 11-13 in Las Vegas.