Boyum IT laajentaa SAP Business One -liiketoimintaansa Suomen markkinoille

Boyum IT on Pohjoismaiden johtava SAP Business One -jälleenmyyjä. Yritys toteuttaa laajentumisstrategiaansa ostamalla suomalaisen SAP Business One -jälleenmyyjän PWS Data Oy:n. Lisäksi Boyum IT Finland Oy ostaa SAP Business One -liiketoiminnot Secit Oy:ltä ja Paniox Finnland Oy:ltä.

Boyum IT vahvistaa asemaansa Pohjoismaiden johtavana SAP Business One ‑ratkaisujen tarjoajana ostamalla suomalaisen PWS Data Oy:n. Kaupan yhteydessä PWS Data Oy:n nimi vaihtuu Boyum IT Finland Oy:ksi.  Lisäksi on sovittu siitä, että Paniox Finnland Oy:n ja SecIT Oy:n SAP Business One-asiakkaiden tukipalveluista vastaa jatkossa Boyum IT Finland Oy.

Tanskassa vuonna 1997 perustettu Boyum IT on kasvanut nopeasti yli 30 työntekijän konserniksi, jolla on toimintaa Tanskan lisäksi myös Englannissa ja Norjassa. Boyum IT -konserni on valinnut strategiakseen keskittyä yksinomaan SAP Business One -ohjelmiston sekä siihen liittyvien lisäohjelmistojen ja konsulttipalveluiden toimittamiseen valituille asiakasryhmille. Maailmalla Boyum IT tunnetaan parhaiten useita kansainvälisiä palkintoja saaneesta B1 Usability Package -ohjelmistosta (B1UP), joka helpottaa merkittävästi SAP Business One -ohjelmiston mukauttamista asiakaskohtaisiin tarpeisiin. B1UP-asiakkaita on jo noin tuhat kaikkiaan 40 eri maassa. Nyt tämä ohjelmisto on myös suomalaisten SAP Business One -asiakkaiden saatavilla.

- Tämä yrityskauppa on merkittävä askel Pohjoismaiden kasvustrategiamme jalkauttamisessa. Pystymme vahvistuneen organisaation avulla palvelemaan nykyisiä ja tulevia asiakkaitamme entistä paremmin. Yritysostot vahvistavat Boyum IT:n asemaa Pohjoismaissa ja luovat mahdollisuuksia laajentaa liiketoimintaa uusille markkina-alueille, sanoo Boyum IT:n toimitusjohtaja ja perustaja Mikael Boyum.

- Boyum IT:n laajentuminen Suomen markkinoille tuo uuden, vahvan ja asiantuntevan SAP Business One -jälleenmyyjän kumppaniverkostoomme. Bouym IT Finlandin SAP Business One -kumppanuus luo SAP:lle uusia mahdollisuuksia kasvattaa markkinaosuuttamme kovasti kilpaillulla suomalaisella pk-sektorilla.  Erityisenä lisäarvona koemme, että Boyum-IT on läsnä useassa Euroopan maassa.  Kansainvälisen verkostonsa kautta he pystyvät entistä paremmin palvelemaan asiakkaitamme, joilla on liiketoimintaa useassa eri maassa, SAP Finlandin ratkaisuasiantuntija Jari Vartiainen kertoo.

SAP Business One -ohjelmisto sopii erityisen hyvin yrityksille, joilla on toimintaa useissa maissa tai useilla eri paikkakunnilla. SAP Business One soveltuu myös hyvin SAP R/3 järjestelmää käyttävien yritysten ratkaisuksi pienempiin maayksiköihin. Boyum IT:n missiona on olla kansainvälinen SAP Business One -kumppani, jolla on vahva paikallinen osaaminen kaikissa Pohjoismaissa.  Suomen tytäryhtiön perustamisen jälkeen yritys suunnitteleekin astuvansa seuraavaksi Ruotsin markkinoille.

Mikael Boyum, toimitusjohtaja, Boyum IT, +45 28 409 730, mb@boyum-it.com
Jari Vartiainen, Channel Enablement & Solution Expert, SAP Finland Oy, 040 725 0442, jari.vartiainen@sap.com

Boyum IT
Mikael Boyumin vuonna 1997 perustama Boyum IT on kasvanut neljän työntekijän yrityksestä konserniksi, jonka palveluksessa on yli 30 työntekijää Tanskassa, Englannissa, Norjassa ja Suomessa. Boyum IT on erikoistunut SAP Business One –liiketoimintajärjestelmään sekä  siihen liittyviin lisätuotteisiin ja –palveluihin.

Boyum IT on ollut sertifioitu SAP Gold Partner vuodesta 2007 lähtien.

Lisätietoja on osoitteessa www.boyum-it.com

SAP

SAP on maailman johtava liiketoimintaratkaisujen* toimittaja. SAP tarjoaa sovelluksia ja palveluita, joiden avulla kaikenkokoiset yritykset yli 25 toimialalla voivat menestyä paremmin. SAP:llä on yli 109 000 asiakasta yli 120 maassa. SAP on listattu useissa eri pörsseissä, muun muassa Frankfurtin ja New Yorkin pörsseissä. Lisätietoja www.sap.com/finland

*SAP määrittelee liiketoimintaratkaisuihin kuuluviksi toiminnanohjausjärjestelmät ja niihin liittyvät sovellukset.LytLæs fonetisk