Burson-Marsteller ostaa Pohjoisrannan

Burson-Marsteller, yksi maailman johtavista viestintätoimistoketjuista, ostaa Viestintätoimisto Pohjoisrannan osake-enemmistön. Pohjoisranta on ollut Burson-Marstellerin maailmanlaajuisen viestintätoimistoketjun edustaja vuodesta 2006.

”Suomen johtavan viestintätoimiston osto kertoo sitoutumisestamme kasvustrategiaamme Pohjoismaissa ja EMEA-alueella. Kauppa tarjoaa meille huomattavia mahdollisuuksia vahvistaa liiketoimintaamme niin EMEA-alueella kuin maailmanlaajuisesti. Pohjoisrannan osto on osoitus halustamme palvella asiakkaitamme joka puolella maailmaa”, sanoo Mark Penn, Burson-Marstellerin toimitusjohtaja.

”Yhteistyömme Burson-Marstellerin kanssa on ollut alusta lähtien erittäin tiivistä ja hedelmällistä. Kauppa on luonnollinen askel kumppanuuden vahvistamisessa, joka perustuu yhteisiin arvoihin sekä näkemyksiin maineenhallinnan ja viestinnän kasvavasta merkityksestä liiketoiminnassa. Asiakaskuntamme on yhä kansainvälisempää, ja Burson-Marstellerin globaali osaaminen auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin. Olemme ylpeitä siitä, että Pohjoisranta kuuluu nyt Burson-Marstelleriin”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Jouni Heinonen Pohjoisrannasta.

Edellisen viestintätoimiston, Arcayn, Burson-Marsteller osti marraskuussa Etelä-Afrikasta. Burson-Marstellerin EMEA-alueen johtaja Jeremy Galbraith on iloinen ketjun vahvistaessa osaamistaan nyt Pohjoismaissa. ”Pohjoisranta on kasvanut voimakkaasti viiden viime vuoden ajan ja tukenut vahvojen suomalaisten brändien kasvua maailmalla.  Uskon, että yhteinen kasvumme jatkuu edelleen ja olen tyytyväinen siitä, että Jouni Heinonen liittyy EMEA-johtoryhmäämme ja ottaa vastuun muutosviestintätoimintojemme johdosta.”

Pohjoisranta Burson-Marsteller, Jouni Heinonen, puh. +358 40 500 0548, jouni.heinonen@pohjoisranta.fi

Burson-Marsteller, Valerie von Eberhardt, puh. +32 2 7436 643, Valerie.voneberhardt@bm.com

Burson-Marsteller

Vuonna 1953 perustettu Burson-Marsteller on yksi maailman johtavista viestintätoimistoketjuista. Burson-Marstellerin palveluihin kuuluvat niin viestinnän strateginen neuvonanto kuin operatiivinen toteutus. Palveluihin kuuluvat muun muassa PR, vaikuttajaviestintä, maineen- ja kriisinhallinta, mainonta ja digitaaliset ratkaisut. Yrityksellä on 69 toimistoa ja 80 affiliate-kumppania 107 eri maassa. Burson-Marsteller on osa Young & Rubicam Brandsia, joka on puolestaan pörssiyhtiö WPP:n tytäryhtiö.

Pohjoisranta Burson-Marsteller

Pohjoisranta on vuonna 1995 perustettu maineenhallintaan ja viestintään erikoistunut liikkeenjohdon konsulttitoimisto. Yrityksen perustajaosakkaat ovat Jouni Heinonen, Esa Laurila ja Tommi Siikaniva. Pohjoisrannan liikevaihto on yli 6 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa työskentelee yli 40 henkilöä.