Burson-Marstellerin Nordicin vetäjäksi Morten Pettersen

Morten Pettersen on nimitetty Burson-Marstellerin Nordic CEO:ksi vahvistamaan yhtiön asemaa Pohjoismaissa. Burson-Marsteller on yksi maailman johtavista viestintätoimistoketjuista. Sillä on toimistot Helsingissä, Oslossa, Tukholmassa ja Kööpenhaminassa sekä yli 100 työntekijää Pohjoismaiden alueella.

Morten Pettersenin tavoitteena on entisestään vahvistaa Burson-Marsteller-ketjun johtavaa asemaa Pohjoismaissa.

- Morten Pettersen on johtanut ja kasvattanut Burson-Marstellerin toimintaa menestyksekkäästi Norjassa viimeiset kaksi ja puoli vuotta. Hän on luonteva valinta Burson-Marsteller Nordicin CEO:ksi, sanoo Burson-Marstellerin EMEA CEO Jeremy Galbraith.

Morten Pettersen nimitettiin Burson-Marsteller Norjan toimitusjohtajaksi huhtikuussa 2012. Sitä ennen Pettersen vastasi yhtiön yritysviestintä-liiketoiminnasta ja rakensi laajan asiakasportfolion.

- Burson-Marstellerilla on erittäin kokenut tiimi Pohjoismaissa. Palvelujemme kysyntä kasvaa, ja yhä useammat kansainväliset yritykset investoivat alueelle. Odotan innolla, että pääsen rakentamaan Pohjoismaihin entistä kattavampaa palvelutarjontaa yhdessä pohjoismaisten kollegojeni kanssa, Morten Pettersen sanoo.

Pettersen aloitti uransa politiikan parissa 25-vuotiaana, kun hänet nimitettiin Norjan koulutus- ja tutkimusministeri Gudmund Hernesin poliittiseksi neuvonantajaksi. Pettersen oli hallituksen palveluksessa neljän vuoden ajan. Hallitusta johti tuolloin Gro Harlem Brundtland, josta tuli myöhemmin WHO:n pääjohtaja. Ennen Burson-Marstelleriin tuloaan Pettersen johti ja kasvatti omistamaansa viestintätoimisto Agendumia yli kymmenen vuoden ajan.

Pettersen jatkaa Burson-Marstellerin Norjan toimitusjohtajana. Burson Marstellerin Nordic -johtoryhmään kuuluvat Jouni Heinonen, CEO Pohjoisranta Burson-Marsteller, Nikolaj Buchardt, CEO Burson-Marsteller Tanska, sekä Helena Olsson, CEO Burson-Marsteller Ruotsi.

Lisätietoja antaa:

Sara Alsen, Managing Director Strategy, Burson-Marsteller Nordics. sara.alsen@bm.com

Burson-Marsteller

Vuonna 1953 perustettu Burson-Marsteller on yksi maailman johtavista viestintätoimistoketjuista. Burson-Marstellerin palveluihin kuuluvat niin viestinnän strateginen neuvonanto kuin operatiivinen toteutus. Palveluihin kuuluvat muun muassa PR, vaikuttajaviestintä, maineen- ja kriisinhallinta, mainonta ja digitaaliset ratkaisut. Yrityksen maailmanlaajuiseen verkostoon kuuluu 72 toimistoa ja 85 affliate-kumppania yhteensä 110 maassa kuudella eri mantereella. Burson-Marsteller kuuluu viestintäpalveluverkostoon WPP:hen.

Burson-Marstellerin tuoreessa pohjoismaisessa yritysmainetutkimuksessa tarkastellaan yli sadan Pohjoismaissa toimivan yrityksen mainetta. http://www.bmnordic.com/PDF/Corporate_Reputation_in_the_Nordics_Leading_with_Purpose.pdf