Cannesin elokuvajuhlilla eivät ennakkosuosikit voita

Peliyhtiö Unibet uskoo, että ranskalaisen Jacques Audiardin elokuva Un prophète vie tänä vuonna pääpalkinnon, Kultaisen Palmun, Cannesin elokuvajuhlilla. Afrikkalaisesta Malik-pojasta kertovan elokuvan pahimpana haastajana vedonlyöjät pitävät Jane Campionin runoilijatarinaa Bright Star. Cannesin filmifestivaalit ovat poikkeuksellinen vedonlyöntikohde. Oscareiden tavoin ne ovat monien suosiossa, mutta vedonlyöjien suosikit voittavat vain harvoin palkintoja. Suuria tunteita herättävien elokuvien voidaan oikeutetusti olettaa olevan kärkipäässä, mutta viime vuosina on nähty, ettei Kultaisen Palmun voittaminen edellytä tiettyä lajityyppiä tai yleisön suosiota. Cannesin elokuvajuhlien palkintojen jako on ensi sunnuntaina 24.5. Cannes Film Festival 2009 - Palme d'Or Voitto Un Prophéte 1,5 Bright Star 5,00 Antichrist 8,00 Map Of The Sounds Of Tokyo 10,00 Spring Fever 10,00 Vincere 10,00 Inglourious Basterds 12,00 The Time That Remains 12,00 Face 15,00 Los Abrazos Rotos 15,00 Soudain Le Vide 16,00 Les Herbes Folles 20,00 Taking Woodstock 20,00 A l'origine 25,00 Fish Tank 25,00 Kinatay 25,00 Looking For Eric 30,00 The White Ribbon 30,00 Thirst 30,00 Vengeance 30,00