Clarisse Berggårdh Pohjoisranta Burson-Marstellerin toimitusjohtajaksi

Strategiseen viestintään ja maineenhallintaan erikoistuneen Pohjoisranta Burson-Marstellerin uudeksi toimitusjohtajaksi, osakkaaksi ja Burson-Marstellerin EMEA-alueen johtoryhmän jäseneksi on 1.11.2016 alkaen kutsuttu KTM Clarisse Berggårdh. Hän siirtyy tehtävään mediatoimisto IUM Finlandin toimitusjohtajan tehtävästä. Pohjoisranta Burson-Marstelleria liki 20 vuoden ajan luotsannut Jouni Heinonen jatkaa yhtiön palveluksessa hallituksen puheenjohtajana ja seniorikonsulttina.

Clarisse Berggårdhilla on yli 20 vuoden monipuolinen työkokemus media-alasta, myynnistä ja kuluttajabrändien rakentamisesta. Hän on toiminut muun muassa Sanoma Magazines Finlandin toimitusjohtajana ja mediamyyntijohtajana sekä mediatoimisto Dagmarin asiakkuusjohtajana. Tämän lisäksi hän on Elisan, Fingertipin ja Suomen Mentoreiden hallituksen jäsen.

”Clarisse tuo meille kovatasoista osaamista, jossa yhdistyy markkinointi, media ja liikkeenjohto. Clarissen myötä laajennamme palvelujamme entistä vahvemmin markkinointiin, koska asiakkaamme odottavat meiltä yhä enemmän integroituja markkinoinnin ja viestinnän palveluita. Asemamme asiakkaiden luotettuna strategisena kumppanina luo hyvät lähtökohdat kasvattaa liiketoimintaamme myös markkinoinnin palveluissa. Olemme aina olleet vahva toimija business-to-business-asiakkaiden neuvonantajana, mutta meillä on asiakkaina yhä kasvava joukko loistavia kuluttajabrändejä”, sanoo Jouni Heinonen.

Uusi toimitusjohtaja Berggårdh näkee siirtymisen viestintätoimiston johtoon erittäin kiinnostavana, koska toimiala kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia.

”Asiakkaiden tarpeet siirtyvät entistä enemmän viestintätoimistojen osaamisalueelle eli omaan ja ansaittuun mediaan. Tunnen Pohjoisrannan pitkältä ajalta ja arvostan sen erinomaista mainetta yritysjohdon strategisena kumppanina. Yhtiöllä on erikoisosaamista maineenhallinnassa, vaikuttajaviestinnässä, sijoittajasuhteissa, valmennuksessa sekä analytiikassa, ja sen asema markkinoilla on vahva. Lisäksi Burson-Marsteller on maantieteellisesti yksi maailman kattavimmista viestintätoimistoketjuista, mikä antaa hyvät mahdollisuudet auttaa suomalaisia asiakkaita kansainvälisillä markkinoilla. Tästä on hyvä lähteä eteenpäin ja hakea uusia kasvupolkuja”, toteaa Berggårdh.

Pohjoisranta Burson-Marstellerin pitkäaikainen toimitusjohtaja Jouni Heinonen jatkaa yhtiön palveluksessa hallituksen puheenjohtajana ja senior advisorina. Hän keskittyy vaativiin yritysviestinnän toimeksiantoihin niin Suomessa kuin Burson-Marstellerin Nordic-organisaatiossa.

Jouni Heinonen: hallituksen puheenjohtaja, Pohjoisranta Burson-Marsteller, puh. 040 500 0548, jouni.heinonen@bm.com

Clarisse Berggårdh: toimitusjohtaja 1.11.2016, puh. 040 591 5003.

Kuvia ladattavissa:

Pohjoisranta Burson-Marsteller on viestinnän strateginen kumppani. Rakennamme asiakkaidemme mainetta ja saamme aikaan mitattavia tuloksia. Keskeisiin palvelualueisiimme kuuluvat maineen ja viestinnän strateginen konsultointi, mediasuhteet, vaikuttajaviestintä, sijoittaja- ja talousviestintä, kriisiviestintä sekä tutkimukset ja analyysit. Digitaalisuus on osana kaikkea tekemistämme. Olemme osa kansainvälistä Burson-Marsteller-viestintätoimistoketjua ja WPP-konsernia. Burson-Marstellerin verkosto kattaa 110 maata. Lisää tietoa www.burson-marsteller.fi