Cleantech-alan asiantuntijayritys Solved starttasi 200 huippuasiantuntijan voimin

Cleantech-alan asiantuntijayritys Solved – The Cleantech Company muuttaa ympäristöalan konsultointibisneksen vallitsevat liiketoimintamallit. Digitalisoituminen mahdollistaa energia- ja ympäristöhaasteiden ratkaisemisen entistä nopeammin ja tehokkaammin verkossa.

Solvedin ydin on alkuun 200 cleantech-alan huippuasiantuntijaa eri puolilta maailmaa. Yhteisö toimii aktiivisesti verkossa.

– Olemme muuttamassa koko asiantuntijabisneksen. Toteutamme viikoissa projekteja, joihin on aiemmin mennyt kuukausia. Monimutkaisten ympäristöongelmien ratkaisemiseen kootaan huippuasiantuntijat eri osaamisaloilta. Tiimi tapaa toisensa, mutta tuottaa ratkaisut tehokkaasti digitaalisella ongelmanratkaisualustalla ajasta ja paikasta riippumattomasti, Solvedin toimitusjohtaja Janne Hietaniemi toteaa.

Syyskuun alussa aloittanut Solved on lähtenyt rivakasti liikkeelle ja yritys on jo ehtinyt tehdä vakuuttavaa jälkeä eri puolilla maailmaa. Solvedin asiantuntijat ovat muun muassa luoneet linjaukset Slovakian kaukolämmölle. Ratkaisussa otettiin kantaa siihen, miten Slovakian kaukolämpösektori tekee tulevaisuuden 900 miljoonan euron investointinsa ja vastaa EU:n päästödirektiivin vaatimuksiin.

– Yhteistyö Solvedin kanssa säästi sekä aikaa että rahaa strategisten linjausten laatimisessa ja niin ikään yksittäiset kaukolämpölaitokset välttivät virheinvestointeja, toteaa Alena Zakova, johtaja Slovakian talousministeriön energiaosastolta.

Solved on Helsinkiin rakennettavan Allas-kaupunkikylpyläprojektin kumppani.

– Tavoitteena on tehdä Allas-kaupunkikylpylästä cleantech-yhteistyön taidonnäyte ja jatkossa monistaa kylpyläkonseptia ympäri Itämerta, kertoo Korjaamon toimitusjohtaja Raoul Grünstein.

Tavoitteena maailman suurin cleantech-alan asiantuntijapalvelu

Maailman cleantech-markkinoiden koko on tuhansia miljardeja euroja. Cleantech-alan asiantuntijamarkkinoiden arvioidaan olevan yhteensä noin 200 miljardia euroa.

Solvedin tavoitteena on ottaa tästä kasvavasta markkinasta merkittävä siivu. Jo ensimmäisen kokonaisen toimintavuoden aikana tavoitellaan yli miljoonan euron liikevaihtoa. Samalla asiantuntijaverkosto kasvaa useisiin satoihin.

– Visiomme on rakentaa ainutlaatuinen sosiaalinen innovaatio, joka kasvaa maailman johtavaksi brändiksi cleantech-kentässä, sanoo Solvedin myynti- ja markkinointijohtaja Santtu Hulkkonen.

”Born to cleantech”

Solved – The Cleantech Companyn juuret juontavat kolmen vuoden taakse, kun kolme kollegaa istui Levi Innovation Forumin päätteeksi saunan lauteilla parantamassa maailmaa. Kaikilla oli yhteinen visio: täysin uudenlainen yritys, joka on osaltaan mukana pelastamassa maailmaa – in a very cool way.

Perustajaosakkaiden Janne Hietaniemen, Santtu Hulkkosen ja Radoslav Mizeran lisäksi unelmaa on rakentamassa jo 200 eri alojen huippuasiantuntijaa noin 10 eri maasta. Yrittäjyyttä ja yhteisöllisyyttä arvostavien verkoston vetäjien viesti maailmalle on selvä: verkosto on avoin kaikille oman alansa huipuille.

• Solved – The Cleantech Company on tavattavissa Slush-tapahtumassa torstaina 14.11.
  • Yrityksen avajaisia vietetään perjantaina 15.11. klo 15 Korjaamolla. Tilaisuuden key note -puhujina ovat ministeri Ville Niinistö sekä vuorineuvos Harri Kerminen.

Janne Hietaniemi, CEO and President
janne.hietaniemi@solved.fi