Digium ja QuestBack yhdistyvät Euroopan EFM-markkinoiden johtajaksi

Suomen johtava palautteenhallintaohjelmiston toimittaja Digium Oy yhdistää voimansa norjalaisen QuestBack AS:n kanssa. Uudesta yrityskokonaisuudesta tulee yritysten palautteenhallintajärjestelmien (enterprise feedback management, EFM) toimittajien markkinajohtaja Euroopassa.

Digiumin ja QuestBackin yhdistyessä syntyvän yhtiön vuoden 2010 liikevaihdon on arvioitu yltävän 22 miljoonaan euroon, mikä tekee siitä kiistattoman markkinajohtajan ja merkittävän toimijan Euroopan EFM-markkinoilla. Uuden yhtiön omistavat sen työntekijät sekä yksityinen sijoitusyhtiö Reiten & Co. Suomessa yhtiö jatkaa toimintaansa Digiumin nimellä.

”Digiumilla ja Questbackilla on samankaltainen historia ja näkemys palautteenhallinnasta, ja olemme erittäin tyytyväisiä syntyneeseen sopimukseen”, toteaa Digiumin toimitusjohtaja Matti Heikkonen. ”Uskomme yhdistymisen tuovan merkittävää lisäarvoa kaikille asiakkaillemme ja vaikuttavan alan kehitykseen myönteisesti jatkossakin.”

”Olemme keskustelleet yhdistymisestä Digiumin kanssa jo useamman vuoden ajan, ja nyt aika oli molemmille yrityksille sopiva”, kertoo QuestBackin toimitusjohtaja Ivar Kroghrud. ”Olemme innostuneita saadessamme Digiumin mukaan toimintaamme. Sopivampaa kumppania olisimme tuskin voineet löytää, ja näen voimiemme yhdistämisen merkittävänä askeleena kohti tavoitettamme tulla maailman johtavaksi palautteenhallintapalveluiden toimittajaksi.”

Digium ja Questback täydentävät toisiaan monella tavalla esimerkiksi markkinaosuuksien, resurssien, kompetenssien ja teknologian osalta. Yhdistyvän yhtiön käytössä on alan tehokkaimmat tutkimus- ja kehitysresurssit, joiden päätavoite on haastaa ala käyttäjäystävällisillä ja innovatiivisilla ratkaisuilla. Myös erittäin osaavista neuvonantajista koostuva asiakaspalvelutiimi vahvistuu entisestään. Resurssien lisääntymisestä syntyvä hyöty palvelee ennen muuta Digiumin yli 1 000 asiakasta ja Questbackin yli 3 000 asiakasta.

Digium Oy on vuonna 1998 perustettu suomalainen yritys, joka keskittyy selainpohjaisiin tiedonkeruu- ja palautteenhallintapalveluihin. Digium on Suomen markkinajohtaja, jolla on lisäksi toimipiste Ruotsissa. Suomen sadasta suurimmasta yrityksestä yli puolet käyttää palvelua. Viimeisten neljän vuoden aikana Digium on listattu yhdeksi Deloitte Technology Fast100 EMEA -yritykseksi. Vuonna 2010 Digiumille myönnettiin Red Herring Top 100 Europe Tech Startup -palkinto. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Matti Heikkonen, toimitusjohtaja
Digium Oy

QuestBack AS

QuestBack AS on Euroopan johtava EFM-palveluiden ja verkkokyselyiden toimittaja, joka tarjoaa verkkopohjaisia palveluita liikesuhteiden kehittämiseen keräämällä, analysoimalla ja seuraamalla yritystoiminnan kannalta keskeisiä tietoja. Asiakkaamme voivat parantaa tulostaan lisäämällä omien asiakkaidensa ja henkilöstönsä tyytyväisyyttä ja sitoutuneisuutta. QuestBack on norjalainen yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Oslossa ja jolla on toimipisteet yhteensä 17 maassa.

Digium
Digium on johtava palautteenhallintaan ja tiedonkeruuseen keskittynyt ohjelmistopalveluyritys, joka auttaa yrityksiä niille tärkeiden ihmisten mielipiteiden mittaamisessa ja palautteen hallinnassa. Digiumin ohjelmistopalvelu toimii internetissä ja mobiiliverkossa selaimen ja matkapuhelimen välityksellä. Palvelu tarjoaa työkalut jatkuvaan tiedon keräämiseen, analysointiin, jakamiseen ja muutoksiin reagoimiseen. Digiumin palvelulla on 7 000 lisenssinhaltijaa 45 maassa. Tiedonkeruutapahtumia on vuosittain 100 000 noin 20 miljoonalta henkilöltä 120 maassa ja kymmenillä eri kielillä.
www.digium.fi