Digiumin kasvu jatkuu – Ruotsiin uusi yksikkö

Yritysten palautteenhallintaan erikoistuneen ohjelmistoyritys Digiumin kasvu jatkui vahvana tammi-kesäkuussa 2010. Yhtiö vahvisti toimintaansa perustamalla Ruotsiin pohjoismaisia asiakkuuksia hoitavan yksikön.

Digium on edelleen yksi Suomen nopeimmin kasvavista ohjelmistoyrityksistä. Yhtiön liikevaihto tammi-kesäkuussa 2010 kasvoi 11,3 % 2,4 miljoonaan euroon ja kannattavuus oli hyvällä tasolla. Osoituksena vakavaraisuudesta Dun & Bradstreet myönsi Digium Group -konsernille AAA-luottoluokituksen.

Yhtiö on palautteenhallinnan ohjelmistoalan markkinajohtaja Suomessa, ja tammikuussa 2010 sen markkinaosuus oli 36 prosenttia. Digiumin osakkuusyhtiö Webropol Oy on Suomen toiseksi suurin toimija 22 prosentin markkinaosuudella.

– Asiakaskuntamme pohjoismaisuuden vuoksi Ruotsin markkina on meille erittäin tärkeä. Haluamme parantaa kykyämme palvella keskisuuria ja suuria strategisia asiakkaita kaikissa Pohjoismaissa. Kartoitamme myös mahdollisuuksia vahvistaa markkina-asemaamme Tanskassa, kertoo Digiumin Pohjoismaista vastaava johtaja Niclas Reijonen.

Yhtiö nimitti kesän aikana Ruotsin maatoimintojen johtajaksi Heikki Jungellin, joka on aikaisemmin toiminut America Onlinen (NASDAQ: AOL) maajohtajana Ruotsissa.

– Ruotsissa yritykset eivät vielä hyödynnä palautteenhallintaa yhtä laajalti kuin muissa Pohjoismaissa. Tämän vuoksi meillä on Ruotsissa runsaasti kasvupotentiaalia. Toimintatapojen ja yrityskulttuurin erilaisuus vaatii meiltä vahvaa paikallista läsnäoloa kasvun aikaansaamiseksi, Jungell sanoo.

Digiumilla on noin 200 pohjoismaisella tasolla toimivaa asiakkuutta. Yhteensä yhtiöllä on noin tuhat asiakkuutta 41 maassa ja se on alallaan Euroopan viidenneksi suurin toimija.

Lisätiedot:
Toimitusjohtaja Matti Heikkonen, puh. 040 548 4487, matti.heikkonen@digium.fi
Viestintä- ja talousjohtaja Benita Helistö, puh. 040 526 1816, benita.helisto@digium.fi

Digium
Digium on johtava palautteenhallintaan ja tiedonkeruuseen keskittynyt ohjelmistopalveluyritys, joka auttaa yrityksiä niille tärkeiden ihmisten mielipiteiden mittaamisessa ja palautteen hallinnassa. Digiumin ohjelmistopalvelu toimii internetissä ja mobiiliverkossa selaimen ja matkapuhelimen välityksellä. Palvelu tarjoaa työkalut jatkuvaan tiedon keräämiseen, analysointiin, jakamiseen ja muutoksiin reagoimiseen. Digiumin palvelulla on 7 000 lisenssinhaltijaa 41 maassa. Tiedonkeruutapahtumia on vuosittain 100 000 noin 20 miljoonalta henkilöltä 120 maassa ja kymmenillä eri kielillä.
www.digium.fi