Eläkeläiset jo toinen jalka Oslossa

Huomenna lauantaina järjestettävässä Suomen euroviisukarsintojen finaalissa nähdään humpan riemuvoitto. Peliyhtiö Unibet on Eläkeläisten karsintavoitosta entistäkin varmempi, sillä finaalikierrokselle edenneen ennakkosuosikin vedonlyöntikerroin on jopa puolittunut alkuperäisestä.

Humppaorkesteri Eläkeläiset kisaa edustuspaikasta Oslossa nyt lähes varmana voittajana kertoimella 1,5, kun vielä ensimmäisen karsintakierroksen käynnistyessä kolme viikkoa sitten kerroin oli 3. Eläkeläisten lisäksi ehdokaslistalla ovat parantaneet asemiaan jaetulle kakkossijalle kirineet kultakurkut Amadeus Lundberg sekä Pentti Hietanen, jotka kisaavat kumpikin finaalissa kertoimella 5. Amadeuksen alkuperäinen voittokerroin oli 8 ja Pentti Hietasen peräti 25. Voittokerrointen kehityksestä päätellen ote on karsintakierrosten aikana päässyt lipsahtamaan muun muassa Maria Lundilla, tyttöbändi Sister Twisterillä sekä listan hännänhuippuna keikkuvalla Linnillä. Unibetin voittokertoimet Suomen euroviisukarsintojen finaalivoittaja 2010 Eläkeläiset 1,50 Amadeus 5,00 Pentti Hietanen 5,00 Heli Kajo 6,00 Nina Lassander 8,50 Maria Lund 20,00 Antti Kleemola 20,00 Sister Twister 25,00 Kuunkuiskaajat 25,00 Linn 40,00