Elisa avasi Suomen kattavimman sähköisten kirjojen palvelun ja julkistaa ensimmäisen yksinoikeusyhteistyönsä

Elisa julkaisi tänään Suomen laajimman e-kirjavalikoiman osana Elisa Kirja -palvelua. Palvelua voi käyttää tableteilla, älypuhelimilla, lukulaitteilla sekä tietokoneella. Elisa panostaa valikoimaansa jatkossakin ja tuo lukijoille erikoissisältöjä yksinoikeudella yhteistyössä suomalaiskustantajien kanssa.

Elisa Kirja -palvelussa on Suomen suurin sähköisen kirjallisuuden valikoima. Se pitää sisällään kaikkien merkittävien suomalaiskustantajien e-kirjat ja äänikirjat. Palvelussa on heti lanseeraushetkellä ladattavissa yli 400 e-kirjaa, ja valikoimaan kuuluu myös kymmeniä maksuttomia suomenkielisiä klassikkokirjoja.

- E-kirjat täydentävät erinomaisesti syksyllä avaamaamme ja hyvän vastaanoton saanutta sähköiseen lukukokemukseen erikoistunutta Elisa Kirja -palveluamme. Olemme koonneet samaan paikkaan kaikkien suomalaisten kustantajien sähköiset kirjat ja voimme nyt tarjota palvelumme käyttäjille entistä monipuolisemmat mahdollisuudet inspiroitua kirjallisuudesta, Elisan palveluliiketoimintajohtaja Mikael Rönnblad kertoo.

Elisan palvelun vahvuutena on lisäksi laiteriippumattomuus ja käytettävyys.

- Elisa Kirja -palvelussa lukija voi kätevästi selata otteita kirjoista, tutkia, lukea ja kuunnella kirjoja sekä perehtyä kirjailijoihin.  Ostetut teokset on helppo säilyttää omassa sähköisessä kirjahyllyssä, ja ne voi myös palvelun avulla ottaa mukaan minne tahansa. Mobiilisovellusten ansiosta palvelu on lukijalle mahdollisimman miellyttävä ja helppokäyttöinen myös tableteilla ja älypuhelimilla, Rönnblad kuvailee.

Elisa Kirja -palvelussa CrimeTimen sähköiset kirjat yksinoikeudella

Elisa tarjoaa kirjoja myös yksinoikeudella. Ensimmäinen esimerkki tästä on Elisan ja CrimeTime-kustantamon yhteistyö, jonka myötä Elisa Kirja -palveluun tulee jo kevään aikana täysin uudentyyppistä sähköistä kirjallisuutta.

- CrimeTime luo Suomeen ennennäkemättömän tavan kustantaa kirjallisuutta. Siksi olemme halunneet löytää uudenalaisia yhteistyökumppanuuksia myös perinteisen kustannusalan ulkopuolelta. Yhtenä Suomen menestyksekkäimmistä uutta teknologiaa hyödyntävistä yrityksistä Elisa ja sen kirjallisuuteen erikoistunut Elisa Kirja -palvelu avaavat CrimeTimelle väylän sähköisten kirjojen tulevaisuuden markkinoille. Elisan ennakkoluuloton ja innovoiva tapa hahmottaa kustannusalan murrosta takaa mielenkiintoiset yhteistyömahdollisuudet. CrimeTime odottaa innolla maan merkittävämmäksi sähköisten kirjojen palveluntarjoajaksi ponnistavan Elisan kanssa suunniteltuja uudenlaisia monimediallisia palveluita, Jouni Tervo CrimeTimesta toteaa.

- Tämä ensimmäinen yksinoikeussopimus CrimeTimen kanssa on loistava esimerkki kustantamojen kanssa tekemästämme yhteistyöstä. Yhteisenä tavoitteenamme on tarjota suomalaisille lukijoille mielenkiintoisia uutuuksia ja enemmän vaihtoehtoja lukemiseen, Rönnblad toteaa.

Lisätietoa Elisan ja CrimeTimen yhteistyöstä on luvassa Elisa Studiossa tiistaina 1.2.2011 klo 10-12. Tilaisuudessa ovat paikalla myös 1. helmikuuta perustettavan CrimeTime-osuuskunnan kirjailijat. Osoite: Mannerheimintie 22–24, 00100 Helsinki. Ilmoitathan saapumisestasi osoitteeseen communications@elisa.fi.

Elisa Kirja -palvelu löytyy osoitteesta www.elisa.fi/kirja.

Lisätiedot:

Elisa Oyj, Mikael Rönnblad, palveluliiketoimintajohtaja, p. 0500 448089, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Elisa Oyj, Pasi Vanninen, myynti- ja markkinointijohtaja, p. 045 6700 474, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Jouni Tervo, CrimeTime, p. 050 4618646, etunimi.sukunimi@pulitzer.fi
Harri Nykänen, CrimeTime, p. 040 7417107, etunimi.sukunimi@pulitzer.fi

Elisa Kirja -palvelu pitää sisällään kaikkien merkittävien suomalaisten kustantajien ääni- ja e-kirjatuotannon sekä Elisan omaa erikoissisältöä, joka on saatavilla ainoastaan Elisa Kirja -palvelusta. Palvelussa on yli 400 e-kirjaa ja yli 300 äänikirjaa. E-kirjoja voi ostaa ja lukea suoraan Applen tai Android-laitteella maksuttomalla Elisa Kirja -mobiilisovelluksella. Lisäksi e-kirjoja voi lukea pc:llä sekä useiden eri laitevalmistajien lukulaitteilla, jotka tukevat Adoben kopiosuojausta. Äänikirjat ovat MP3-muodossa, ja niitä voi kuunnella suoraan internetissä tai ladata omalle tietokoneelle, MP3-soittimelle tai MP3-soittimella varustettuun matkapuhelimeen. Elisa Kirja -palvelussa ääni- ja e-kirjoille voi myös luoda oman sähköisen kirjahyllyn, jossa hankitut e-kirjat ja äänikirjat säilyvät,  ja josta ne voi ladata kuunneltavaksi maksutta uudelleen. E-kirjojen hinnat vaihtelevat 0-60 euron välillä ja äänikirjojen hinnat yhdestä eurosta 20 euroon. Kirjat voi maksaa verkkopankissa, luottokortilla tai erillisellä kuukausilaskulla. Elisa Kirja -palvelu löytyy osoitteesta www.elisa.fi/kirja.

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritysasiakasta ja julkishallinnon organisaatiota tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi

CrimeTime on Harri Nykäsen ja Jouni Tervon omistaman Pulitzer Oy:n rekisteröity tavaramerkki, jonka nimiin muodostetaan tunnettujen suomalaisten dekkaristien osuuskunta. Jäsenyys uudessa kustantamossa edellyttää vakiintunutta asemaa kotimaisessa kirjallisuudessa. 12 perustajajäsenen yhteenliittymä julkaisee tänä vuonna 6-7 romaania sekä painettuna että ääni- ja sähkökirjaversioina.