Elisa ja CrimeTime julkaisevat Tykki-jatkokertomuksen

Elisa ja CrimeTime julkaisivat tänään kaksi ensimmäistä osaa Tykki-jatkokertomuksesta. Jatkokertomus julkaistaan kevään aikana kokonaisuudessaan sähköisenä kirjana Elisa Kirja -palvelussa. Tykkiä varten on myös tehty Suomen ensimmäinen nimikappale.

Tänään Elisan ja CrimeTimen yhteistyönä julkaistavan Tykki-jatkokertomuksen takana on 12 suomalaista jännityskirjailijaa. Kevään aikana kukin kirjailija kertoo oman tarinansa Suomi-pistoolin vaiheista.

- CrimeTime-dekkaristiosuuskunnan ja Elisa Kirjan yhteistyö alkaa komeasti 12-osaisella Tykki-jatkokertomuksella, jonka ensimmäinen osa, Harri Nykäsen kirjoittama Jahti, on nyt ladattavissa Elisa Kirja -palvelusta. Tykin voi palastella joko mieleisissään osissa tai hankkia koko 12 jakson kokonaisuuden. Asetta halki Suomen ovat Harri Nykäsen jälkeen kuljettamassa Seppo Jokinen, Jarkko Sipilä, Juha Numminen, Marko Kilpi, Markku Ropponen, Eppu Nuotio, Matti Rönkä, Outi Pakkanen, Tuomas Lius, Antti Tuomainen ja Tapani Bagge. Tykki-kertomukset pamahtavat julki parin viikon välein kevään 2011 aikana, kertoo Jouni Tervo CrimeTimesta.

Tykin tarina elää myös kirjan sivujen ulkopuolella. Halutessaan lukija voi heittäytyä dekkariksi, joka nettiin ripoteltujen vinkkien perusteella etsii seuraavaan jaksoon johdattavat avainkoodit.

- Tykki on loistava esimerkki uudesta tavasta lukea sekä siitä ulottuvuudesta, jonka sähköinen kirja tekee mahdolliseksi. Kun tarina vapautuu kirjan sivujen ulkopuolelle, lukijoille tarjoutuu mahdollisuus osallistua itsekin tarinaan mukaan. Jatkokertomuksen tarinat ovat novellin pituisia, joten ne soveltuvat hyvin luettaviksi erilaisilla päätelaitteilla, kuten tableteilla ja älypuhelimilla, kertoo johtaja Pasi Vanninen Elisalta.

Tykin lataaja saa luettavan lisäksi myös maailman ensimmäisen alun perin kirjalle sävelletyn nimikappaleen. Tykki-kappale on Pauli Hanhiniemen säveltämä, sanoittama, sovittama ja esittämä.

Elisa Kirja -palvelu löytyy osoitteesta www.elisa.fi/kirja.

Lisätiedot:

Elisa Oyj, Pasi Vanninen, johtaja, p. 045 6700 474, etunimi.sukunimi@elisa.fi
Jouni Tervo, CrimeTime, p. 050 4618646, etunimi.sukunimi@pulitzer.fi

Harri Nykänen, CrimeTime, p. 040 7417107, etunimi.sukunimi@pulitzer.fi

Elisa Kirja -palvelu pitää sisällään kaikkien merkittävien suomalaisten kustantajien ääni- ja e-kirjatuotannon sekä Elisan omaa erikoissisältöä, joka on saatavilla ainoastaan Elisa Kirja -palvelusta. Palvelussa on yli 400 e-kirjaa ja yli 300 äänikirjaa. E-kirjoja voi ostaa ja lukea suoraan Applen tai Android-laitteella maksuttomalla Elisa Kirja -mobiilisovelluksella. Lisäksi e-kirjoja voi lukea pc:llä sekä useiden eri laitevalmistajien lukulaitteilla, jotka tukevat Adoben kopiosuojausta. Äänikirjat ovat MP3-muodossa, ja niitä voi kuunnella suoraan internetissä tai ladata omalle tietokoneelle, MP3-soittimelle tai MP3-soittimella varustettuun matkapuhelimeen. Elisa Kirja -palvelussa ääni- ja e-kirjoille voi myös luoda oman sähköisen kirjahyllyn, jossa hankitut e-kirjat ja äänikirjat säilyvät, ja josta ne voi ladata maksutta uudelleen. E-kirjojen hinnat vaihtelevat 0-60 euron välillä ja äänikirjojen hinnat yhdestä eurosta 20 euroon. Kirjat voi maksaa verkkopankissa, luottokortilla tai erillisellä kuukausilaskulla. Elisa Kirja -palvelu löytyy osoitteesta www.elisa.fi/kirja.

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritysasiakasta ja julkishallinnon organisaatiota tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi

CrimeTime on Harri Nykäsen ja Jouni Tervon omistaman Pulitzer Oy:n rekisteröity tavaramerkki, jonka nimiin muodostetaan tunnettujen suomalaisten dekkaristien osuuskunta. Jäsenyys uudessa kustantamossa edellyttää vakiintunutta asemaa kotimaisessa kirjallisuudessa. 12 perustajajäsenen yhteenliittymä julkaisee tänä vuonna 6-7 romaania sekä painettuna että ääni- ja sähkökirjaversioina.