Elisa Kenttä -palvelu tuo tehoa rakennusten kuntokartoituksiin

Elisa Kenttä -palvelu tuo merkittävää helpotusta kuntokartoitustyöhön ja kiinteistöjen energiatehokkuuden seurantaan. Palvelun avulla asuntojen lämpötila- ja kosteustiedot saadaan kerättyä automaattisesti ja niitä voidaan käsitellä reaaliaikaisesti mistä ja milloin tahansa.

Elisa Kenttä -palvelua voidaan hyödyntää erilaisten tilojen ja kiinteistöjen olosuhteiden, ilmanvaihdon, kosteuden, lämpötilan ja energiatehokkuuden seurantaan. Palvelu tuo merkittävää helpotusta kuntokartoitusten toteuttamiseen, sillä se korvaa perinteiset käsinkirjaukset, vähentää virhemahdollisuuksia ja nopeuttaa tietojen keräämistä, käsittelyä ja raportointia.

Palvelu on käytössä muun muassa Maunulassa parhaillaan käynnissä olevassa Maunulan energiatehokkuus (MET) -hankkeessa, jossa mukana on 41 taloyhtiötä. Energiatehokkuutta selvitetään keräämällä asuntojen sisäilman lämpötilatietoja automaattisesti langattomien sensorien avulla.

- Kenttä-palvelu helpottaa olennaisesti kuntokartoitustyötä. Tietojen luotettavuus paranee, aikaa ja resursseja säästyy ja raportointi helpottuu, kun käytössä on automaattinen, internetselaimella toimiva palvelu, toteaa Elisan Business Manager Jouni Petrow.

Energiatehokkuus entistä tarkempaan syyniin

Rakennusten kokonaisenergiankulutusta koskevat määräykset uudistuvat vuonna 2012. Tämä asettaa entistä tarkempia vaatimuksia asuntojen energiatehokkuuden suunnittelulle ja seuraamiselle rakennus- sekä kiinteistöaloilla.

- Rakenteiden älykäs ohjaaminen on avainasemassa tulevaisuuden energiatehokkuustavoitteiden saavuttamisessa, uskoo asiakkuusjohtaja Saku Harjunpää Vahanen-yhtiöistä.

Kenttä-palvelulla olosuhteiden seurannan pystyy hoitamaan keskitetysti mistä ja milloin tahansa, eikä seurannan toteuttamista varten tarvitse valjastaa mittausmiehiä paikan päälle kohteeseen. Asianmukaisen ja tarkan kuntotarkoituksen pystyy toteuttamaan tarvittaessa myös pienemmällä porukalla.

Kenttä-palvelu toimii Elisan verkossa ja sen hinnoittelu on kuukausipohjainen.

Lisätiedot:

Elisa Oyj, Jouni Petrow, Business Manager, puh. 050 506 5469, etunimi.sukunimi@elisa.fi

Vahanen-yhtiöt, Saku Harjunpää, asiakkuusjohtaja, puh. 041 515 2505, etunimi.sukunimi@vahanen.com

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin kaksi miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritys- ja yrittäjäasiakasta tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi

Vahanen-yhtiöt on yksi suurimmista rakennus- ja kiinteistöalan suomalaisista asiantuntijaorganisaatioista, joka tarjoaa uudisrakentamisen, korjausrakentamisen ja kiinteistöjohtamisen kokonaispalveluja, rakennusfysikaalisia asiantuntijapalveluja sekä ympäristöpalveluja. Vahanen-konsernissa työskentelee yli 400 eri alojen asiantuntijaa ja yritysverkosto ulottuu Suomen lisäksi Venäjälle, Viroon, Romaniaan ja Lähi-itään. www.vahanen.fi