Elisa tuo rallihistorian ensimmäisen virtuaalisen lehdistötilaisuuden Neste Oil Ralliin

Elisa tuo kansainväliset huippukuljettajat ja ainutlaatuisen rallitunnelman yhä lähemmäksi ralliurheilun ystäviä uusilla palveluillaan. Neste Oil Rallin virallinen lehdistötilaisuus kuljettajahaastatteluineen välitetään Elisan virtuaalineuvotteluteknologian avulla Tallinnaan. Myös rallin katsojat saavat tänä vuonna nauttia yhä monipuolisemmista lisäpalveluista.

Neste Oil Rallissa torstaina järjestettävä Kansainvälisen Autoliiton FIA:n virallinen lehdistötilaisuus lähetetään ensimmäistä kertaa maailmassa kansainvälisesti suorana virtuaalilähetyksenä. Autourheilun kattojärjestö AKK:n kutsumat toimittajat Tallinnassa voivat osallistua lehdistötilaisuuteen Elisan sikäläisessä virtuaalineuvotteluhuoneessa ja pääsevät esittämään kasvotusten kysymyksiä maailman nopeimmille rallikuskeille.

– Rallin virallisena ICT-palvelutoimittajana haluamme tarjota parhaan osaamisemme ja uusimman teknologian toimittajien ja ralliautoilun ystävien käyttöön kesän merkittävimmässä moottoriurheilutapahtumassa. Telepresence-teknologian avulla eestiläiset toimittajat, jotka eivät pääse paikalle ralliin, saavat mahdollisuuden haastatella kuskeja huippulaatuisen videoyhteyden kautta aivan kuin livenä saman pöydän ääressä, Elisan yritysasiakasjohtaja Pasi Mäenpää kertoo.

Kansainväliset virtuaalihaastattelut ovat jatkoa Elisan ja AKK:n monivuotiselle kumppanuudelle, joka on tuonut jatkuvasti uusia mahdollisuuksia paitsi rallia seuraaville faneille, myös rallin ympärillä pyörivälle mediakoneistolle. Menestyksekkään yhteistyön tuloksena ovat syntyneet muun muassa edelläkävijäpalvelu Rallimobiili, rallin turvallisuutta parantava turvamiessovellus sekä kännykkään tilattavat mobiililiput.

– Yhteistyö Elisan kanssa on meille erinomainen mahdollisuus. Uudet palvelut tuovat tarjolle entistä monipuolisempia vaihtoehtoja tiedonvälitykseen ja rallin seuraamiseen. Uskomme, että uusilla viestinnän keinoilla viemme rallikokemuksen aivan uudelle tasolle, AKK:n toimitusjohtaja Jarmo Mahonen toteaa.

Katsojille entistä paremmat osallistumismahdollisuudet

Katsojille suunnattu uutis- ja viihdepalvelu Rallimobiili monipuolistuu entisestään tänä vuonna. Viime vuodelta tuttua tulos- ja tiedotepalvelua on kehitetty, ja lisääntyvät mobiilivideot sekä haastattelut päästävät fanit entistäkin syvemmälle rallin vauhdikkaisiin kulisseihin. Uutuutena faneille on tarjolla erikoiskoekohtainen Rallisää-palvelu sekä mahdollisuus keskustella ja kommentoida rallin tapahtumia mobiilichatissa. Katsojat voivat myös kuunnella MM-ralliin paluun tekevän nelinkertaisen maailmanmestarin Juha Kankkusen kartanlukijan nuotituksia suorana Rallimobiilin kautta.

– Fanit ovat toivoneet Rallimobiililta ennen kaikkea lisää informaatiota. Palvelua on kehitetty hyvin tarkkaan lajin ja fanien ehdoilla, ja se täydentää erinomaisesti katseluelämystä, Mahonen sanoo.

– Rallimobiilin käyttäjille tarjotaan tänä vuonna entistä enemmän mahdollisuuksia osallistua tapahtumaan ja räätälöidä palvelua omien kiinnostustensa pohjalta.  Tämänkaltaiset interaktiiviset palvelut tuovat upeita hyötyjä kenelle tahansa tapahtumajärjestäjälle, ja ennakkoluuloton kehitystyö jatkuu myös vastaisuudessa, Mäenpää mainitsee.

Lisätiedot:
Elisa Oyj, Pasi Mäenpää, yritysasiakasjohtaja, 050 60250, pasi.maenpaa@elisa.fi

AKK Sports Oy, Jarmo Mahonen, toimitusjohtaja, 0400 459 650, jarmo.mahonen@autourheilu.fi

Elisa on Pohjoismaiden johtava viestintäpalvelujen tuottaja ja on julkisesti noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Suuret Yhtiöt -listalla. Elisa toimii Pohjoismaiden lisäksi Baltian maissa ja Venäjällä. Palvelemme alueellisesti noin 2 miljoonaa kuluttaja-asiakasta ja kansainvälisesti noin 150 000 yritys- ja yrittäjäasiakasta tarjoamalla laajan valikoiman erilaisia liittymiä palveluineen. Välitämme ihmisille elämyksiä ja parannamme organisaatioiden tuottavuutta verkossa. Elisa keskittyy kehittämään kuluttajille ja yritysasiakkaille ICT- ja online-palveluja. Liikevaihtomme vuonna 2009 oli 1,43 miljardia euroa. Henkilöstön määrä on noin 3 200. Elisa toimii globaalisti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja osoitteesta www.elisa.fi

Elisa Virtuaalineuvotteluhuone

Elisa Virtuaalineuvotteluhuone on viimeisintä Ciscon TelePresence-teknologiaa hyödyntävä palvelu, jossa neuvotteluhuoneet rakennetaan asiakkaan tiloihin. Virtuaalineuvotteluhuone on hyödyllinen organisaatioille, joilla on useampia toimipisteitä pidempien välimatkojen päässä. Korkealaatuisten kuvaruudut ja äänet antavat tunnelman, että vastapuoli on saman pöydän ääressä välimatkasta huolimatta.