Elisalta entistä monipuolisempi fanipalvelu Neste Oil Ralliin

Neste Oil Rallin kävijöille tuttu Elisan Rallimobiili-palvelu on sosiaalisen median ja reaaliaikaisten karttasovellusten ansiosta tänä vuonna vuorovaikutteisempi kuin koskaan. AKK Sportsin kanssa yhteistyössä kehitetty ilmainen Rallimobiili on Neste Oil Rallin ainoa suomenkielinen mobiilipalvelu.

Rallimobiili on Elisan ja Neste Oil Rallin järjestäjän, AKK Sportsin yhteistyössä kehittämä maksuton uutis- ja viihdepalvelu, jonka kautta Neste Oil Rallin katsojat saavat matkapuhelimeensa reaaliaikaista informaatiota ja elämyksellistä lisämateriaalia. Tänä vuonna Rallimobiilin kehittämisessä on panostettu erityisesti käyttäjien osallistumismahdollisuuksien parantamiseen.

Yksi suurimmista uudistuksista on palvelun sitominen karttoihin. Katsojat voivat käyttää rallialueen karttaa selaimena, jonka eri kohtiin on kiinnitetty esimerkiksi videoita, uutisia ja muiden fanien paikkatietoja. Kartalle voi paikantaa itsensä sekä seurata, mitä lähistöllä ja tulevien erikoiskokeiden alueella on meneillään.

Toinen suuri uudistus on sosiaalisen median tuominen Rallimobiiliin entistä kattavammin: fanit voivat jakaa kuvia, videoita ja kommentteja kaikissa suosituimmissa kanavissa Facebookista Youtubeen ja Twitteriin. Myös viime vuonna esiteltyä mobiilichatia on monipuolistettu.

-          Haluamme tarjota rallifaneille suomenkielisen palvelun, jonka avulla saa kaiken irti hienosta tapahtumasta ja jossa kokemuksia voi myös jakaa. Tosifanien vahva läsnäolo on olennainen osa koko tapahtumaa ja ajatus onkin, että palvelu toimii alustana ja yhteydenpidon kanavana ralliyhteisölle, sanoo Elisan Yritysasiakkaat-yksikön johtaja Pasi Mäenpää.

Neste Oil Rallin promoottori Tiina Lehmonen AKK Sportsista kiittelee hyötyjä, joita yhteistyöstä Elisan kanssa on saatu.

-          Viestintäratkaisujen ammattilainen yhteistyökumppanina tarjoaa hienon mahdollisuuden rakentaa rallista ja tapahtumastamme kiinnostuneille aivan uudenlaisia elämyssisältöjä. Täksi vuodeksi jälleen uudistunut Rallimobiili on tästä loistava esimerkki. Innovatiivisesti sosiaalista mediaa hyödyntävä sovellus yhdistää erilaisia yleisöjä ja avaa yhä syvempiä ja kiinnostavampia näkymiä tapahtumaamme, Lehmonen kuvailee.

Kattavat perusominaisuudet tallella

Uudistuksien lisäksi Rallimobiili tarjoaa aiemmilta vuosilta tutun Kansainvälisen autoliitto FIA:n tulos- ja uutispalvelun, jonka pitää erikoiskokeilla etenevän rallikansan ajan tasalla tapahtumista. Mukana ovat myös viime vuoden suositut uutuudet Rallisää-palvelu sekä entistä monipuolisempi mobiilichat.

Lisäksi palveluun tuotetaan Elisan oman toimittaja- ja kuvausryhmän avulla runsaasti eksklusiivista videomateriaalia, kuten kuljettajien ja fanien haastatteluja. Tänä vuonna luvassa on myös julkkisfanien haastatteluja. Maksullisena lisäpalveluna Rallimobiiliin on saatavilla lisäksi Vauhdin Maailman sähköinen Katsojaopas.

Elisa on Neste Oil Rallin virallinen ICT-toimittaja. Elisan ja AKK Sportsin monivuotisessa yhteistyössä on Rallimobiilin lisäksi kehitetty muun muassa rallin Turvamies-sovellus ja mobiililiput.

Lisätiedot:
Elisa Oyj, Yritysasiakkaat, johtaja Pasi Mäenpää, 050 602 50, pasi.maenpaa@elisa.fi

Elisa Oyj, Senior Business Development Manager Panu Mustonen, 050 506 5842, panu.mustonen@elisa.fi

AKK Sports Oy / Neste Oil Ralli, promoottori Tiina Lehmonen, p. 0400 546 410, tiina.lehmonen@autourheilu.fi

Elisa on tietoliikenne- ja ICT-palveluyritys. Tuomme viihtymistä suomalaisten elämään ja tuottavuutta liiketoimintaan online- ja ICT-palveluillamme. Palvelemme noin 2,2 miljoonaa kuluttajaa, yritystä ja julkishallinnon organisaatiota. Mobiililiittymien markkinajohtajana tarjoamme asiakkaillemme Suomen kattavimman 3G-verkon. Liikevaihtomme vuonna 2010 oli 1,46 miljardia euroa ja henkilöstömäärämme 3 600. Tarjoamme palvelut kansainvälisesti yhteistyössä Vodafonen ja Telenorin kanssa. Lisätietoja www.elisa.fi

Neste Oil Ralli on Suomessa vuosittain ajettava FIA:n rallin MM-sarjan osakilpailu. Vuodesta 1951 järjestetty, aiemmin Jyväskylän Suurajot -nimellä tunnettu ralli on kuuluisa nopeista sorateistään, näyttävistä hypyistään sekä mahtavista järvimaisemistaan. Tänä vuonna kilpailu ajetaan 28.-30.7.2011 - keskuspaikkana on Jyväskylä ja kilpailureitti ulottuu aina Lahden seudulle saakka. Tapahtuma on Pohjoismaiden suurimpia vuosittaisia yleisötapahtumia, ja myös kilpailijamäärältään yksi MM-sarjan suurimmista. Lisätietoja: www.nesteoilrallyfinland.fi