Energiayhtiö E.ON tekee ulkoistussopimuksen HP:n kanssa

HP ja saksalaisen energiayhtiö E.ONin teknologiatoimittaja E.ON IT ovat solmineet viiden vuoden pituisen ja 1,4 miljardin dollarin arvoisen sopimuksen it-infrastruktuurin ja teknologian ulkoistamisesta HP:lle.

E.ON on yksi ensimmäisistä suurista, infrastruktuuripalvelunsa ulkoistavista energiayhtiöistä Euroopassa. Yhtiö valitsi HP:n konesali- ja työasemakumppanikseen tukeakseen maailmanlaajuista kasvuaan. Sopimuksen tavoitteena on vahvistaa E.ONin kilpailukykyä ja luoda yhtiöön joustavampi teknologiaympäristö.

”E.ON tarvitsee luotettavia, innovatiivisia ja ketteriä it-palveluita menestyäkseen maailmanlaajuisesti voimakkaasti kilpaillulla alalla”, sanoo E.ONin tietohallintojohtaja Edgar Aschenbrenner. ”HP:lla on vahva kokemuspohja suuren kokoluokan ulkoistuksista sekä tukenaan maailmanlaajuinen verkosto. Olemme haastaneet HP:n soveltamaan laajaa kokemustaan, innovointikykyään sekä kumppaniymmärrystään.”

HP auttaa E.ONia kehittymään yritykseksi, joka palvelee teknologiansa avulla asiakkaitaan, työntekijöitään ja kumppaneitaan välittömästi. Infrastuktuurin luotettavuus ja kustannustehokkuus auttaa energiayhtiötä myös vähentämään teknologiaan kuluvia kokonaisinvestointejaan.

”Vakaus on energiayhtiöille tärkeää. Niiden on pystyttävä lunastamaan asiakkaidensa odotukset ja samalla mukautumaan muuttuvaan maailmaan uusine energialähteineen ja lainsäädäntöineen”, arvioi HP:n Yritysjärjestelmät-liiketoiminnan EMEA-johtaja Jan Zadak.

Käytännössä yhteistyö merkitsee sitä, että HP alkaa suoraan hallinnoida yli 80 000 E.ONin työntekijän konesali- ja työasemapalveluja. Sopimuksen myötä yli 1 100 työntekijää siirtyy HP:n palvelukseen huhtikuuhun 2011 mennessä.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com

HP
HP luo teknologiaa, joka tarjoaa uusia mahdollisuuksia ihmisille, yrityksille, julkiselle hallinnolle ja yhteiskunnalle. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP tarjoaa kokonaisuuden, joka kattaa tulostuksen, henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn, ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmät asiakkaiden ongelmien ratkaisemiseen. Lisätietoja HP:sta (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista
www.hp.com ja www.hp.fi.