Euroopan komissio valitsi HP:n liiketoimintakriittisten palvelimien toimittajaksi

Palvelimet laajaan sovelluskäyttöön 13 Euroopan unionin toimijalle

Hewlett-Packard (HP) on valittu avoimen kilpailutuksen kautta (DIGIT/R2/PO/2011/038 — Mainframe data servers III) toimittamaan Euroopan komissiolle HP Integrity -palvelimia sekä niihin liittyviä tuotteita ja palveluita tukemaan toiminnan kannalta kriittisiä työkuormia. Tuotteisiin kuuluvat muun muassa tietokantaintensiiviset sovellukset,

Kehyssopimuksen (DI/07120) alaisuudessa olevat EU-toimijat voivat nyt hankkia uusia HP Integrity -palvelimia, jotka on varustettu HP-UX 11i v3 -käyttöjärjestelmällä ja jotka pyörivät Intel® Itanium® -prosessoreilla.

Yksi vaihe palvelintoimittajien teknisessä arvioinnissa edellytti vertaisarvioita. Testausta tehtiin HP:n Emea-alueen tutkimuskeskuksessa Saksan Böblingessä. Kilpailutuksen arviointikriteerien mukaan HP:n tuotteet ja palvelut olivat hinta–laatusuhteeltaan parhaita.

"Pilveen, big dataan ja mobiilikäyttöön liittyvät trendit muuttavat ja kasvattavat bisneskriittisyyteen liittyviä vaatimuksia", sanoo HP:n liiketoimintakriittisistä palvelimista vastaava johtaja Ric Lewis.(1)

Liiketoimintakriittisten HP-palvelimien lisäksi yhtiö toimittaa EU-komissiolle muun muassa ohjelmistoja. HP Technology Services toimittaa lisäksi teknistä tukea sekä esimerkiksi ylläpito- ja asiantuntijapalveluita.

HP Integrity -palvelimet ja HP-UX-käyttöjärjestelmäympäristö ovat osa HP:n yhdentynyttä it-infrastruktuuria, jonka yhtenäiset, modulaariset bisneskriittiset järjestelmät yksinkertaistavat asiakkaiden it-kokonaisuutta. Tämä mahdollistaa tietotekniikan hyvän käytettävyyden, skaalautuvuuden ja joustavuuden organisaatioiden vaativimpienkin työkuormien suhteen.

Mediayhteydet: Taina Kaitala, puh. 050 372 3406, etunimi.sukunimi@hp.com
Kuvatiedustelut: hp@pohjoisranta.fi

HP
Hewlett-Packard (HP) luo ja suunnittelee teknologioita, jotka hyödyttävät ihmisten, yritysten, julkishallinnon ja yhteiskunnan elämää ja toimintaa. Maailman suurimpana teknologiayrityksenä HP pystyy tarjoamaan kokonaisuuden, joka kattaa niin tulostuksen ja henkilökohtaisen tietojenkäsittelyn kuin ohjelmistot, palvelut ja it-infrastruktuurin järjestelmätkin. Lisätietoja HP:stä (NYSE: HPQ) löytyy osoitteista www.hp.com ja www.hp.fi.

HP’s premier Americas client event, HP Discover, takes place June 11-13 in Las Vegas.

(1) The opinions expressed above are those of HP only and do not represent European Commission’s official position.

Intel and Itanium are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries.