F1-kausi käyntiin Australiassa: Hamiltonin valtakausi jatkuu, Rosbergille mestaruuskerroin 4

Formula 1 -fanien kuukausien odotus päättyy Melbournen Albert Parkissa ajettavan Australian GP:n myötä. Suurin mielenkiinto formulasirkuksen avausviikonloppuna kohdistuu Ferrariin ja Mercedekseen, joiden kuljettajien odotetaan jälleen taistelevan kaikkein tiukimmin maailmanmestaruuksista. Vedonlyöntiyhtiö Unibetin suurin suosikki kuljettajien maailmanmestariksi on jälleen Lewis Hamilton kertoimella 1,40. Hamilton on myös avaus-GP:n ykkönen.

Kolminkertainen maailmanmestari Hamilton lähtee suurimpana mestaruussuosikkina tulevaan kauteen. Brittikuljettaja metsästää uransa neljättä maailmanmestaruutta, joka nostaisi hänet viidenneksi kuljettajaksi Formula 1:n historiassa, jolla on vyöllään neljä maailmanmestaruutta. Nykykuljettajista samaan on yltänyt ainoastaan saksalaispilotti Sebastian Vettel, jonka kerroin kuljettajien maailmanmestaruudelle on 5,00.

Hamilton on suosikki juhlimaan myös avauskisassa: britin paalupaikkakerroin on 1,72 ja kisavoittokerroin 1,70 – molemmat selkeästi joukon pienimpiä. Perässä seuraavat Nico Rosberg ja Vettel.

Kahtena aikaisempana kautena MM-taulukossa toiseksi sijoittunut Rosberg yrittää tosissaan haastaa Hamiltonin maailmanmestaruudesta. Viime kaudella Rosberg jäi tallikaveristaan 59 pisteen päähän MM-taulukossa, ja saksalaisen nälkä Hamiltonin päihittämiseen on suurempi kuin koskaan. Rosbergista uhkaa tulla myös eniten osakilpailuvoittoja kahminut kuljettaja ilman henkilökohtaista maailmanmestaruustitteliä. Saksalaispilotin kerroin kuljettajien maailmanmestaruudelle on 4,00.

Ferrarin Kimi Räikkönen ja Williamsin Valtteri Bottas taistelivat viime vuonna rajusti kuljettajien MM-taulukon neljännestä sijasta. Nyt asiantuntijat uskovat Ferrarin talvitesteissä ottamien kehitysloikkien nostaneen italialaiset jälleen uhkaamaan Mercedeksen ylivoimaa, ja samaan aikaan Räikkönen on nostanut osakkeitaan tallin sisällä ja hänen odotetaan jälleen taistelevan jopa osakilpailuvoitoista. Räikkösen kerroin kuljettajien maailmanmestaruudelle on 26,00.

Unibetin kertoimet
Australian GP

Voittaja

Hamilton, Lewis 1,70
Rosberg, Nico 3,25
Vettel, Sebastian 7,00
Räikkönen, Kimi 12,00
Ricciardo, Daniel 46,00
Bottas, Valtteri 67,00
Kvyat, Daniil 101,00

Paalupaikka

Hamilton, Lewis 1,72
Rosberg, Nico 2,60
Vettel, Sebastian 9,00
Räikkönen, Kimi 15,00
Ricciardo, Daniel 34,00
Bottas, Valtteri 41,00
Massa, Felipe 51,00

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka@unibet.com

Unibet on vuonna 1997 perustettu online-pelejä tarjoava NASDAQ OMX Nordic Exchange -pörssiin Tukholmassa listattu yhtiö. Unibet   on yksi Euroopan suurimmista yksityisistä online-peliyhtiöistä ja tarjoaa palveluita 27 kielellä. Unibet tarjoaa myös B2B-vedonlyöntipalveluja Kambi Sport Solutionsin kautta. Tällä hetkellä Unibetilla on 7,0 miljoonaa asiakasta yli sadassa maassa. Unibet kuuluu jäsenenä Euroopan suurimpien rahapeli- ja vedonlyöntiyhteisöjen etujärjestöön (EGBA, European Gaming and Betting Association) ja ESSA:an (European Sports Security Association). Unibet on eCOGRA:n (e-Commerce Online Gambling Regulationand Assurance) auditoima ja sertifioima vastuullinen toimija. Lisätietoja Unibet Group plc:stä osoitteesta www.unibetgroupplc.com.