FC Lahti ja Terveystalo jatkavat yhteistyötä

Jalkapalloseura FC Lahti ja Terveystalo jatkavat viime vuonna alkanutta yhteistyötään kahdella lisäkaudella. Terveystalo vastaa FC Lahden edustusjoukkueen terveydenhoidosta sekä äkillisten tapaturmien hoidosta myös jatkossa.

Terveystalo on solminut jalkapalloseura FC Lahden kanssa yhteistyösopimuksen urheilutapaturmien ja terveyden hoitamisesta sekä markkinointiyhteistyöstä kausille 2013–2014. Yhteistyön tavoitteena on tarjota FC Lahdelle toimiva, laadukas ja monipuolinen palvelukokonaisuus, joka tuo urheilulääketieteen huippuosaamisen joukkueen valmennuksen ja seuratyön tueksi.

– Meille on tärkeää, että pelaajamme saavat mahdollisimman nopeasti hyvää hoitoa ja oikeat diagnoosit. Yhteistyö lähti viime vuonna toimimaan niin hyvin, että jatkoimme mielellämme sopimusta kahdella lisävuodella, sanoo Jussi Lumio, FC Lahden toimitusjohtaja.

Terveystalo Sport palvelee niin kilpaurheilijoita kuin liikkujiakin tavoitteiden saavuttamisessa. Palvelut painottuvat vammojen ennaltaehkäisemiseen ja äkillisten loukkaantumisten hoitoon. Ennaltaehkäisevät urheilijan terveystarkastukset sekä uusien pelaajien terveystarkastukset ovat tärkeitä myös FC Lahdelle.

– Saamme sopimuksen myötä parhaat mahdolliset voimat ennaltaehkäisevään toimintaan. On tärkeää, että fyysinen valmennus, ravinto ja itsensä huoltaminen huomioidaan kokonaisuudessaan hyvin, Lumio kertoo.

Oma yhteyshenkilö helpottaa yhteydenpitoa

FC Lahden pelaajien terveydenhuollosta vastaa Terveystalo Lahti. Yksikössä on mahdollisuus erikoislääkäripalveluihin, leikkauksiin sekä kuvantamiseen ja laboratoriopalveluihin.  Joukkueelle on nimetty Terveystalosta oma Sport-koordinaattori, joka vastaa yhteistyön sujumisesta.

– Olemme halunneet tehdä FC Lahdelle mahdollisimman helpoksi ottaa yhteyttä meihin. Yhteyshenkilön kautta joukkueella on käytössää koko Terveystalon asiantuntijaverkosto, ja esimerkiksi ajanvaraus lääkärille on Sport-koordinaattorin kautta helppoa ja yksinkertaista, kertoo Terveystalo Lahden yksikönjohtaja Tuija Rantanen.

Terveystalo rakentaa FC Lahdelle hoitoketjun sekä ohjeistuksen loukkaantumisten ja tapaturmien varalle. Näin jokainen pelaaja tietää, miten toimia tapaturman sattuessa.

FC Lahden edustusjoukkue pelaa tulevalla kaudella kymmeniä vierasotteluita ympäri Suomen. Lahden ulkopuolella tapahtuvissa vammoissa ja sairaustapauksissa joukkue voi tukeutua lähimpään Terveystalon toimipisteeseen, joita on eri puolilla Suomea yli 150. Lähes jokaisesta vieraspelikaupungista löytyy Terveystalon toimipiste.

FC Lahti, toimitusjohtaja Jussi Lumio, p. 0400 710 848, jussi.lumio@fclahti.fi
Terveystalo Lahti, yksikönjohtaja Tuija Rantanen, p. 050 533 5132, tuija.rantanen@terveystalo.com

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja lähes 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 7 000 terveydenhuollon ammattilaista. Vuonna 2011 Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen 118 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com