Finndomo ja Ristomatti Ratia yhteistyöhön

Pohjoismaiden suurin teollisesti valmistettujen pientalojen toimittaja Finndomo on sopinut Ristomatti Ratian kanssa suunnitteluyhteistyöstä. Yhteistyön tavoitteena on luoda uutta, muovata alan perinteisiä näkemyksiä ja rikkoa rajoja.

Suunnitteluyhteistyö koskee Finndomo-konserniin kuuluvaa Vaajatalot-tuotemerkkiä ja sillä haetaan uudenlaista ja rohkeaa vaihtoehtoa pientaloasumiseen. ”Ihmisten elintapojen muutos on jatkuvaa ja haluamme, että se heijastuu myös talo- ja asuntotarjontaan. Uskomme, että yhteistyö Ratian kanssa avaa aivan uudenlaisia mahdollisuuksia ja näkymiä paitsi talojen ja asuntojen suunnitteluun myös asumiseen ja elämiseen ylipäänsä. Ratia tunnetaan monilla eri aloilla ennakkoluulottomana suunnittelijana. Uskomme, että yhteistyö luo todellista lisäarvoa asiakkaillemme”, kertoo Finndomon konsernijohtaja Reijo Svanborg. Myös Ratia tavoittelee perinteisistä valmistalomalleista poikkeavaa ratkaisua asumiseen. ”Tavoitteenani on yhdistää avaruus ja valoisuus - tavoitella tilan tuntua. Nykyisessä talomallitarjonnassa on paikka uusille ennakkoluulottomille ratkaisuille”, Ratia kuvailee. Uusien suunnitelmien alustavat pienoismallit ovat nähtävissä Retretin Ratia & Ratia -näyttelyssä 2.6.2005-28.8.2005 Finndomo-konserniin kuuluva Vaajatalot keskittyy asiakaslähtöisiin ja yksilöllisiin ratkaisuihin. Vaajatalojen markkina-alue on Suomi, ja talot myydään itsenäisistä talomyyjistä koostuvan verkoston kautta. Vuoden 2004 aikana toimitettiin noin 250 Vaajataloa. Lisätietoja: Reijo Svanborg, Konsernijohtaja, Finndomo, 040-530 5533, reijo.svanborg@finndomo.fi Ristomatti Ratia, Director of design, Ratia Brand Co, 050-554 4788, ristomatti@ratia.com Finndomo lyhyesti Finndomo Group on Pohjoismaiden suurin teollisesti valmistettujen pientalojen toimittaja, jonka päämarkkina-alue on Pohjois-Eurooppa. Suomessa Finndomo valmistaa taloja Omatalo-, Puutalo-, Vaajatalot- ja Avainkoti- tuotemerkeillä. Ruotsin tavaramerkit ovat Hjältevadshus, Modulenthus sekä Smartstart. Projektimyynnissä käytetään tuotemerkkiä Finndomo. Yhtiön tehtaat ovat 65 vuoden aikana rakentaneet yli 200 000 pientaloa, ja vuonna 2004 yhtiö valmisti noin 2 300 asuntoa. Finndomolla on Suomessa ja Ruotsissa yhteensä seitsemän tuotantolaitosta. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2004 noin 158 miljoonaa euroa. Henkilökuntaa konsernissa on noin 850, josta noin puolet Suomessa. www.finndomo.fi