Fjord Helsingin uusi toimitusjohtaja tähtää Venäjälle

Iñaki Amate on nimitetty Pohjoismaiden suurimman digitaalisen palvelumuotoilutoimiston, Fjordin, toimitusjohtajaksi. Kasvua Amate tavoittelee erityisesti idästä, jonne Helsingin toimisto toimii sillanpääasemana.

KTM Iñaki Amate on nimitetty Fjord Helsingin uudeksi toimitusjohtajaksi. Hänen vastuualueellaan ovat myös yrityksen toiminnot Ruotsissa ja Turkissa. Amate on Fjordin johtoryhmän jäsen.

– Olin vuonna 2004 mukana perustamassa Fjordin toimistoa Helsinkiin. Sen jälkeen olen ollut mukana avaamassa toimistoja Pariisiin ja Istanbuliin. On hienoa palata Helsinkiin ja nähdä kuinka tiimi on kasvanut kahdesta kuuteenkymmeneen, Amate sanoo.

Syntyjään espanjalainen Amate on opiskellut Helsingin kauppakorkeakoulussa ja Hankenilla. Uransa suomalaisessa IT-bisneksessä hän aloitti vuonna 1999. Ennen paluutaan Helsingin toimintojen johtajaksi Amate toimi Fjordin globaalina myyntijohtajana. Amate hakee kasvua ulkomarkkinoilta myös Helsingistä käsin, erityisesti Venäjältä.

– Digitaalinen palvelumuotoiluosaamisemme on maailman kovinta kärkeä, joten toimimme lähtökohtaisesti kansainvälisillä markkinoilla. Venäjä on tällä hetkellä yksi lupaavimmista kasvualueista. Paikalliset kilpailijat Venäjällä eivät pysty vastaamaan asiakkaiden vaatimuksiin, eivätkä useimmat ulkomaiset toimijat uskalla lähteä leikkiin, Amate sanoo.

Fjordilla on yhteensä yhdeksän toimistoa Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

Haastattelupyynnöt: Antti Routto, 050 374 1040, antti.routto@pohjoisranta.fi

About Fjord
Fjord is a service design consultancy. We create useful, effective, and desirable digital services that people love. We work with companies to design breakthrough experiences that make complex systems simple and elegant. Founded in 2001, Fjord employs a diverse group of over 200 design experts in nine global creative hubs including Berlin, Helsinki, Istanbul, London, Madrid, New York, Paris, San Francisco, and Stockholm. Clients include the BBC, Citibank, ESPN, the NFL, Nokia, PayPal, Qualcomm, and Telefónica, among others.